KegLand med ny can seamer

Har du testet litt kortete avstand i x-aksen? F.eks. 0,5 til 0,6? Kegland sier 0,3 til 0,7.
Jeg måtte helt ned på 0,3 mm på x-aksen før jeg ble fornøyd. Jeg oppdaget også at chuck og adapter ikke er godt nok sentrert. Nå får jeg maskinen til å fungere bra. Har kjørt 50 bokser, og bare et par-tre var lekk. Blir bedre når man får det "i fingrene" :)
 
Denne må jo være midt i blinken for mange av dere :)
e031d585aba526b63345f6c376759edd.jpg

Boksstativ
 
Hvis det ikke er filtrert øl ville jeg kjørt LIFO her, og da er vel litt av vitsen med en sånn holder borte...
 
Justerte også x på nr 2 litt lengre ut, det gjorde susen :)
Bokset 48 bokser i dag og alle virker tette (de ble holdt under vann for å se etter bobler og samtlige stod oppned på benken i lengre tid mtp lekkasje). Men synes kanten kunne vært litt rundere, hvor mye mellomrom hadde du på x på valse 2?
 
Bokset 48 bokser i dag og alle virker tette (de ble holdt under vann for å se etter bobler og samtlige stod oppned på benken i lengre tid mtp lekkasje). Men synes kanten kunne vært litt rundere, hvor mye mellomrom hadde du på x på valse 2?
Mener det var 0,15, prøv med det først.
0,1 funker ikke for meg, da klemmer jeg sømmen i stykker. Klemmer og skrur som regel ting hardt til av gammel vane, får mye klager fra min bedre halvdel når flasker, termoser, syltetøyglass etc. ikke går opp :)
 
Mener det var 0,15, prøv med det først.
0,1 funker ikke for meg, da klemmer jeg sømmen i stykker. Klemmer og skrur som regel ting hardt til av gammel vane, får mye klager fra min bedre halvdel når flasker, termoser, syltetøyglass etc. ikke går opp :)
Da prøver vi det. Kjenner meg igjen i siste setningen der forøvrig :rolleyes:
 
Bortsett fra om en ska på fjelltur etc og ha med seg ett par øl eller fem, hva er poenget med bokser for oss hjemmebryggere egentlig ? Koster ikke disse boksene og lokka en god del da ?
En del øltyper holder seg bedre på boks.
For min del er det stort sett frakt og at jeg slipper flaskevask som er den viktigste faktoren, om det er verdt pengene vil nok være individuelt som med så mye annet ;)
 
Tilbake
Topp