Deilige bilder!!!

Synes ikke det ligner så veldig @Einar Michelsen, er det en Dr.Jekyll-utgave av Dr.Michelsen?

Vis vedlegget 43648

Husk at dette er "Dr" Michelsen. Hans alter ego. Det er litt som med Supermann, Klark går inn i en telefonkiosk og kommer ut iført en trang spandex-trikot og med superkrefer. Einar går inn i bryggerommet sitt og kommer ut som en eldre og skallet mann med grønne briller, et bredt glis fra høyre til venstre i trynet og en øl i hånden.
 
Dr. Michelsen er vel egentlig brennevinsdoktoren som skrev ut alko på resept under forbudstiden? Og jeg vil gjerne at han så slik ut [emoji23][emoji1303][emoji1303][emoji482]
Spot on.

I Norge var det forbud mot omsetning av brennevin 1916 – 26, og hetvin 1917 – 23. Denne perioden kalles gjerne forbudstiden. Alkoholforbruket gikk noe ned, men prisen var høy: økt smugling, hjemmebrenning og reseptmisbruk. Det siste skyldtes legenes eksklusive rett til å skrive ut alkohol på resept, noe som av enkelte leger ble misbrukt til egen vinning.

En lang rekke leger skrev ut resepter i et stort antall. Mannen som skrev ut aller flest, Dr. Gustav Michelsen, skrev ut nesten 50.000 resepter bare i 1923.
 
Jeg har hamstret. Vært på den kanskje minst samfunnsnyttige butikken i slike tider og sikret meg.
4803e3c56837bffc4b5252c811545a55.jpg
 
Tilbake
Topp