Deilige bilder!!!

Og der var alt på plass :)

Vis vedlegget 46996

Jeg har tydeligvis litt for korte slanger da det skummer for mye, så jeg bestiller like godt ball lock med regulering, men sliter med at ølet siger ned igjen i fatet slik at slangene har en del gass, det fører selvsagt til MYE skum når en starter tappingen.
Vil det fungere med tilbakeslagsventiler, eller vil de lage turbulens og trøbbel?
 
Jeg har tydeligvis litt for korte slanger da det skummer for mye, så jeg bestiller like godt ball lock med regulering, men sliter med at ølet siger ned igjen i fatet slik at slangene har en del gass, det fører selvsagt til MYE skum når en starter tappingen.
Vil det fungere med tilbakeslagsventiler, eller vil de lage turbulens og trøbbel?

Står fatet med konstant trykk? Jeg tror det er unormalt at ølet siger tilbake, da tilkoblet slange vil være en del av det lukkede systemet?
 
Står fatet med konstant trykk? Jeg tror det er unormalt at ølet siger tilbake, da tilkoblet slange vil være en del av det lukkede systemet?

Slet litt med en lekkasje i en ballock, så jeg har stengt gassen, men det siger tilbake med trykk også.
Litt usikker på om det er væskesøylen som jo står litt høyere som gjør det, eller om det rett og slett er co2 som går ut av oppløsing, men det skal vel ikke skje sålenge trykk og temp er konstant?

Jeg ser uansett at proffkoblinger har innebygd tilbakeslag, så dette er nok et reelt problem. Jeg har uansett noen duotight ventiler liggende, så jeg prøver når flowkontrollene kommer.
 
Men ikke så mørk som Imperial Stout'en
Så det går nok bra

317f5d8136ea1a583bd816feba0ad639.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Bildet er kanskje ikke så spennende, men dette er en baltisk porter som har stått lagret mørkt under benken i verktøyboden i kjelleren et halvt år med eikekuber som smakssetter. I dag skal det flaskes.

IMG_20201003_105828.jpg

Edit: Resultatet (etter litt svinn) ble 82 flasker. Det er 3 varianter: Baltisk porter uten eik. Baltisk porter 50/50 blend med og uten eik. Baltisk porter lagret med eik.

IMG_20201003_152340.jpg

For øvrig litt inspirert av tønneølene på forumet, men etter å ha innsett at alt arbeidet, tønnestørrelser og ikke minst mangel på plass var et hinder, så ble det altså glassbeholder på 14 liter og eiketerninger.

Edit2: Etiketter til dette ølet finnes her: To nye etiketter... :)
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp