Holmentoppen
Norbrygg-medlem
Lyst til å dele oppskriften på den?Litt, kanskje?
Ja, den er under utvikling. Men deler selvsagt når jeg er fornøyd. (Har ikke smakt på den enda, og den andre står til gjæring).Lyst til å dele oppskriften på den?
Edit: oppskriftene. Ser du har rukket å lage to forskjellige.
Jeg har brukt gimp etter at jeg blei for gammel til å piratkopiere photoshop.Hei
Det er lenge siden jeg har brygget, men satt et brygg i går. Kjente at det var en god følelse å være igjen. Utfordringen er etiketter og spørsmålet er: Hvilke program bruker dere til å lage etiketter?
Er gimp enkelt å bruke for en nybegynner?Jeg har brukt gimp etter at jeg blei for gammel til å piratkopiere photoshop.
Nybegynner i gimp eller nybegynner med design? Ja på det første og nei på det andre.Er gimp enkelt å bruke for en nybegynner?
Jeg har bare brukt gratis-programmet som ble beskrevet i instruksjonen som fulgte med etikettene jeg kjøpte fra Blekkskriveren.no. Har da satt opp et "rammeverk" med tekstrammer jeg tenker å bruke noenlunde fast, men kan legge inn forskjellige farger/bilder/design som bakgrunn (klipper i hop / designer bakgrunn i paint eller gimp). Det samme kan nok gjøres i de fleste etikett-software, eller office-program som powerpoint eller publisher. Foreløpig har jeg bare brukt hvit bakgrunn og en fargestripe, inspirert av Oslo Brewing Co. sine etiketter.Hei
Det er lenge siden jeg har brygget, men satt et brygg i går. Kjente at det var en god følelse å være igjen. Utfordringen er etiketter og spørsmålet er: Hvilke program bruker dere til å lage etiketter?
Hei
Hos beerlabelizer.com finner du mange ulike maler du fyller inn online, med tekster/bilder, og kan så laste ned for printing.Hei
Jeg er litt redd for gris ifm flasking, men kanskje det kan prøves. Det er som du sier greit med alt som et ferdig.Jeg setter på etikettene før flasking, synes det er enklere å gjøre det på tomme flasker.
Og så er det godt at alt er gjort når korka er på plass.
Jeg måler jo ikke endelig FG før flaskedagen, så da vet jeg ikke ABV før det tidspunktet.
Det har også fordelene at jeg ikke trenger å sette etikett på flere flasker enn nødvendig
at jeg ikke får søl (spesielt fra de mørkeste ølene)