Weyermann Eraclea Pilsmalt

Holmentoppen

Norbrygg-medlem
Er det noen som har testet dette maltet? Såvidt jeg forstår er det dyrket i Nord-Italia, og spesielt godt egnet til f.eks. Peroni Nastro Azzurro, og andre middelhavs-pilsnere. Det er ikke lenge igjen til påske...
 
Sist redigert:
Nei, de bruker tysk, tsjekkisk eller slovensk. Moderne Italiensk pils tørrhumles med edruelige mengder. Jeg kan godt like Peroni Nastro Azzurro også, den skiller seg ut fra de vanlige lyse pilsnere. De bruker Magnum og Saaz.
Peroni er etter hva jeg har skjønt ikke tørrhumlet og derfor ikke en Italian pilsner, men en internasjonal lager.
 
Peroni er etter hva jeg har skjønt ikke tørrhumlet og derfor ikke en Italian pilsner, men en internasjonal lager.
Det stemmer, derfor skrev jeg ”også”. Om noen vet om det selges noen moderne italienske pilsnere i Norge, så ikke nøl med å si fra.
 
Om noen vet om det selges noen moderne italienske pilsnere i Norge, så ikke nøl med å si fra.
Jeg er veldig usikker på om dette er en italiensk pilsner etter definisjonen eller om det er en Peroni clone.

Ellers faller vel Brewdog sin Lost Lager under kategorien? Den har de i hvert fall på Coop her.
 

Vedlegg

  • Lost lager.pdf
    775,7 KB · Sett: 25
Jeg er veldig usikker på om dette er en italiensk pilsner etter definisjonen eller om det er en Peroni clone.

Ellers faller vel Brewdog sin Lost Lager under kategorien? Den har de i hvert fall på Coop her.
Brewdog Lost lager er helt klart en moderne italiener. Den må jeg spore opp. Saphir som tørrhumle – akkurat den samme som jeg har tenkt å bruke. Det står bare pils malt i oppskriften, og det tyder kanskje på at de ikke bruker Eraclea. Interessant at de bruker Amigase i bryggeriet (antagelig i mesken), og dermed oppnår 86 % utgjæring med W34/70.

Bella Ciao tror jeg er en internasjonal lager.
 
Tilbake
Topp