I likhet med trådstarter så har jeg også tilløp til litt angst nå .... Brygget en mørk lager -
@Holmentoppen Fatøl - på søndag. Jeg hadde en pose WLP 830 med utløpsdato 6 oktober jeg tenkte var passe å få satt i drift... Jeg får ikke kjølt lenger ned enn til 21° - 22° slik kjølevannstemperaturen er nå om dagen, så da valgte jeg å vente med å tilsette gjæren til vørteren var nede i 15° (gjærer i kjøleskap med inkbird). Tok ut pakken fra kjøleskapet godt utpå kvelden, desinfiserte den, og helte oppi Fermzillaen. Satte på lokket, skrudde igjen, satt på utblåsings-slange og inn i kjøleskapet igjen. Det er 48 timer siden - det er fremdeles ikke antydning til liv! Panikken tok meg i ettermiddag, så jeg kastet meg i bilen og rakk bryggebutikken (Varnaveien Mineralvann i Moss) ti minutter før stengetid og fikk kapret 3 pakker Lallemand Diamond. Men nå har panikken sluppet litt taket, så kanskje jeg skal ha litt mer is i magen og vente til i morgen? Noen som har erfaring med at WLP 830 er uvanlig treg med å starte opp? Etterpåklokskap har jeg litt blandet forhold til, men jeg burde selvsagt satt en liten starter på denne dagen i forveien - men det gjorde jeg altså ikke. Noen gode råd - før panikken kommer tilbake igjen?