Utrolig hva de har i ostesjappa! (rustfritt)

Hmmmm. Har alle hjemmebryggere i Norge kjøpt koniske tanker fra Kina, siden det er så stille i denne tråden...?!?  Kom igjen nå, er ikke dette et godt alternativ til plastdunkene?
 
Veldig godt alternativ egentlig... Har to som jeg tenkte å bruke til gjæringskar med flytelokk.
Men så ramle jeg utpå med fellesbetilling fra Kina.....


Flytelokk, lokket går inni tanken, det ligger en slange rundt lokket, som man kan fylle med den medfølgende pumpa. Dermed kan man justere volum i tank vha hvor høyt man setter lokket.

 
 
Det som ikke står oppgitt her er hvilket trykk den tåler. De oppgir at en kan tilsette C02 i tanken. Vil tanken være tett slik at en kan justere sikkerhetsventilen slik at ølet bygger opp serveringstrykk til ølet i denne tanken? Dermed vil en kunne overføre ferdig karbonert øl til fatløsning eventuelt flyttet hele gjæringskaret til et kjøleskap og brukt dette som fat?
2.500 kr for en 80 liter vil jo kunne brukes for 60 liter og det tilsvarer jo tre Corneliusfat og prismessig vil det jo ikke bli så forskjellig.
 
Skjønner det slik at det er friksjonen i tetteringen (slangen) som holder lokket på plass, med 1256 cm2 på lokket så tåler den neppe det trykket som inntereserer oss. eller har jeg lest for lite om tanken ?
 
Oddvar Demmo skrev:
Skjønner det slik at det er friksjonen i tetteringen (slangen) som holder lokket på plass, med 1256 cm[sup]2[/sup] på lokket så tåler den neppe det trykket som inntereserer oss. eller har jeg lest for lite om tanken ?

Trur heller ikke det, år det er flytende lokk
 
Tilbake
Topp