Tor.
Norbrygg-medlem
Her får du store, deilige mugger
I jakten på byens største mugger har vi funnet ti flotte varianter.

Dæter?![]()
Her får du store, deilige mugger
I jakten på byens største mugger har vi funnet ti flotte varianter.vink.aftenposten.no
Ikke det du tenker på...Dæter?
Åh....Ikke det du tenker på...
1, 1,5 og 2 liters mugger med øl.
Flere steder serverer det.
Kan jo hende. Hvis Ap ikke tar til fornuft da.Vil bjørnungene gjøre comeback?
![]()
EU vil tvinge Norge til å innføre pantesystem som vi skrotet for 15 år siden
Norge har et av verdens beste pantesystemer. Men nå vil EU ha glassflaskene tilbake. Lokale produsenter frykter de må stenge ned.www.nrk.no
Det jeg ikke skjønner her er at tilsynelatende skal bryggeriene tvinges til å levere øl i flere typer emballasjeVil bjørnungene gjøre comeback?
![]()
EU vil tvinge Norge til å innføre pantesystem som vi skrotet for 15 år siden
Norge har et av verdens beste pantesystemer. Men nå vil EU ha glassflaskene tilbake. Lokale produsenter frykter de må stenge ned.www.nrk.no
Det gir mening. Men kan ombruk defineres som gjenvinning? Dvs at glass får pant og i stedet går til gjenvinning framfor ombruk?Ett alternativ er at glass helt forsvinner, og at pant kun er plast og boks som vi har i dag.
Jeg trodde dette var måten som ble brukt for alkoholfri hveteøl, ikke pils. For alkoholfri pils trodde jeg "cold contact" var løsningen som oftest ble brukt.«Vanligvis lager man en tradisjonell pilsner med alkohol i, og så varmer man den opp under vakuum til alkoholen er fordampet, forteller han.»
Får håpe de da kjøler ned denne dampen i etterkant…
Skal du holde på med dette over tid kreves det en viss sans for nerding, eller i alle fall interesse for noe. Det er kanskje noe som blir sjeldnere? Og om folk etter hvert får mindre evne til å utsette behovstilfredsstillelsen, er kanskje ikke hjemmebrygging tingen![]()
The Brülosophy Show: HOMEBREWING IS DEAD. What Killed It? - Brülosophy
Compared to just a few years ago, it seems the hobby of brewing beer at home is twirling the drain. […]brulosophy.com