cjohansen
Norbrygg-medlem
Burde jeg bekymre meg for lyset når jeg har gjennomsiktig gjæringskar?Reptilpære.
Burde jeg bekymre meg for lyset når jeg har gjennomsiktig gjæringskar?Reptilpære.
Tror jeg neppe. Svakt rødt lys. Du kan evnt. avskjerme.Burde jeg bekymre meg for lyset når jeg har gjennomsiktig gjæringskar?
OK. Ja, jeg må vippe, men med en silikongrytelapp el.lgn. under, er ikke det noe problem. Først forer jeg opp med noe under i bakkant, og det siste tar jeg manuelt. Mister helt minimalt med øl.Jeg har den nye og skulle ønske at krana satt lenger ned. Jeg må ofte vippe på karet for å få med alt. Hvis du virkelig har så mye trub at det går over krana er det jo bare å tappe til du har fått en fin kanal gjennom.
Jeg trur at du egentlig kan bruke flatbottom'en til spunding. Du kan jo tørrteste. (Lurer på om ikke noen faktisk har gjort det.)Hmm.. det lokket jeg linka til, sammen med ett par carbonation caps og en flyteball, burde kunne gjøre lukket overføring enkelt... erstatte gjærlåsen med en plugg og med et moderat trykk på overføringa burde det kunne fungere...
Det kommer ikke noe lys fra mine, virker som det er ren keramikk/porselen eller noe sånt i ”lampa“.Tror jeg neppe. Svakt rødt lys. Du kan evnt. avskjerme.
Det får bli dersom jeg bytter bøttene mine til flat bottom. Tror bøttene er modne for utskifting... Ser for øyeblikket på flere alternativer.Jeg trur at du egentlig kan bruke flatbottom'en til spunding. Du kan jo tørrteste. (Lurer på om ikke noen faktisk har gjort det.)
Jeg har den bare liggende, men nå testet jeg.Det kommer ikke noe lys fra mine, virker som det er ren keramikk/porselen eller noe sånt i ”lampa“.
Jøss. Jeg har ikke mye peiling på reptiler skjønner jeg. Hvis du ikke har brukt for den kjøper jeg den gjerne, kan godt betale i ølJeg har den bare liggende, men nå testet jeg.
Du har rett, - ikke lys, kun varme.
@cjohansen , du kan få den om du vil. 25 watt.
Trudde de var infrarøde jeg, men ser de fås uten lys og..Reptil pære er vel en UV lampe, altså ikke synlig for våre øyne. Men er det synlig for ølet..?
rugebutikken.no
Den der har jeg mer troen på.Trudde de var infrarøde jeg, men ser de fås uten lys og..
![]()
Varmepære 150W keramisk NoLight
Keramisk varmepære – effektiv varmekilde uten lys! Perfekt for kyllinger, høns og smådyr. Gir stabil varme og et trygt miljø året rundtrugebutikken.no
Har ikke bruk for den.Jøss. Jeg har ikke mye peiling på reptiler skjønner jeg. Hvis du ikke har brukt for den kjøper jeg den gjerne, kan godt betale i ølJeg regner med at dette ikke er store saken?
Det er den typen jeg har.Trudde de var infrarøde jeg, men ser de fås uten lys og..
![]()
Varmepære 150W keramisk NoLight
Keramisk varmepære – effektiv varmekilde uten lys! Perfekt for kyllinger, høns og smådyr. Gir stabil varme og et trygt miljø året rundtrugebutikken.no
Takk som byr, men jeg tror jeg går for en sånn matte.Har ikke bruk for den.
Liten sak.
Morsomt at denne dukker opp. Jeg rydda nylig i garasjen, og da gikk en sånn på returstasjonen
Ja, den er for kraftig i et lite skap. I et stort skap som kan ha -20° på utsiden, som mine, kan den passe selv om den blir nesten for kraftig til det også.Morsomt at denne dukker opp. Jeg rydda nylig i garasjen, og da gikk en sånn på returstasjonenden ble kjøpt inn i forbindelse med brygging for mange år siden. Har aldri brukt den. Den er for stor og kraftig til at jeg er komfortabel med å bruke den i mitt bittelille kjøleskap.
Jeg brukte medfølgende eske, en mangrove jack varmeplate, regulert av en ink bird. Holder fint 18 grader ute i garasjen. Det er ganske stabilt 15 grader i garasjen så det er ikke allverden til jobb den varmeplaten har.Nå som det blir stadig kaldere trenger jeg en bitteliten varmekilde i kjøleskapet jeg gjærer i for å unngå temperaturfall. Det blir litt overdådig å varme opp hele rommet bare for gjærens del. Noen som har forslag til noe jeg kan bruke som ikke brenner ned huset mitt?
Jeg brukte medfølgende eske, en mangrove jack varmeplate, regulert av en ink bird. Holder fint 18 grader ute i garasjen. Det er ganske stabilt 15 grader i garasjen så det er ikke allverden til jobb den varmeplaten har.