Beklager at jeg er treg, men her er noen. Var det noe spesielt du tenkte på?Kult! Ta gjerne noen flere bilder av det innvendig, når du har anledning
Det siste er antakelig lurt. Jeg tenker jeg skal gjøre det, men glemmer det hver gangVel... kondisjonert malt inneholder jo fuktighet så rustproblematikk på valsene er en mulighet dersom de ikke blir rengjort og tørket.
Tipper rengjøringen/tørkingen blir å gå over med trykkluft siden jeg har det tilgjengelig, men vi får se hva som trengs.
Mulig det holder å holde av ett par hekto av gristen og tørrkjøre det gjennom til slutt.
Dette er langt utenfor mitt kompetanseområde, men så vidt jeg kan se så er det bare beina som er sveiset på på utsiden av tankenDen største utfordringen med slike litt rimeligere gjæringtanker er sveisene rundt hull/åpninger som den koniske bunnen der. Er ikke sveisen bra utført, så kan det i værste fall lekke men også være vanskelig å rengjøre. Smågrums kan feste seg i hull/ugjevnheter i sveisesømmene.
Men det ser kanskje ut som at bunnen faktisk er pressa ut og ikke sveiset på, brabra.
Bestilte også fra Brewshop tirsdag formiddag og står ennå bare som "bekreftet"....Min pakke fra Brewshop bestilt tirsdag er ennå ikke hentet av Postnord![]()
Kanskje ikke så rart de er kalde på denne årstiden ;-) Hva var temp på maltet til sammenligning?Kjapp levering fra Strømmen, fortsatt kalde pakker (2 isposer ikke vist på bildet)
Vis vedlegget 75195
Ja, tempen kryper såvidt under 10 grader på nattenKanskje ikke så rart de er kalde på denne årstiden ;-) Hva var temp på maltet til sammenligning?
Dette skyldes nok Brewshop. Jeg vet ikke hva de driver med for tiden, men det går merkbart lenger tid å få pakket og sendt enn før.Min pakke fra Brewshop bestilt tirsdag er ennå ikke hentet av Postnord![]()
Nei sant nok, men de lå inne på postkontoret. Maltet var ikke like avkjølt uten at jeg målte faktisk temperatur.Kanskje ikke så rart de er kalde på denne årstiden ;-) Hva var temp på maltet til sammenligning?
Det har vært diskutert flere ganger at TF sin Amber er vesentlig mørkere enn annet Amber malt. Ta du et søk på Fawcett Amber så vil jeg tro du finner svaret du leter etter.Plukka opp litt Thomas Fawcett Amber malt i går, i et forsøk på å fornye lageret. Jeg har en pose Crisp Amber stående som er i overkant gammal. Men det var jaggu meg to nokså forskjellige malt! Synlig mørkere, og smaker nokså annerledes. @Finn Berger du har vel vært borti begge disse?
TF er omtrent dobbeelt så mørkt (regna i EBC) som annet amber malt. Jeg brygga vel 1835 (Fuller's') som skal ha 19% amber med TF - og det blei ugreitPlukka opp litt Thomas Fawcett Amber malt i går, i et forsøk på å fornye lageret. Jeg har en pose Crisp Amber stående som er i overkant gammal. Men det var jaggu meg to nokså forskjellige malt! Synlig mørkere, og smaker nokså annerledes. @Finn Berger du har vel vært borti begge disse?
How to Brew og Classic Styles - de to mest fillete bøkene jeg harTrengte litt å lese på mørke vinterkvelder. Så jeg handlet litt på Finn.no
Når bestilte du? Skal bestille noe jeg også, men har blitt usikker på hvor lang leveringstid det er nå.