Hei , har et gjæringsskap med plass til 2 dunker a 25 liter, har en aluminums plate til hylle, varmekilde en lyspære som står øverst i skapet, hvorda gjære 2 spann/ bøtter samtidig for å få lik temp ?
Kan den vifta kobles til strømledning for lyset? Det er kanskje 12 volt?Ha gjerne også vifte i skapet. Jeg har samme oppsett og bruker varmefolie (25w, laget for terrarium) tapet på innside av døra + 12v pc vifte. Prøver etter beste evne å gjære omtrent samme type øl, med samme gjær og pitch-temp, og brygget med max 1 døgns mellomrom.
Kan den vifta kobles til strømledning for lyset? Det er kanskje 12 volt?
Det er enkelt, led trafo fra Biltema, knappe hundringsenOk. Får se på det senere da. Får finne en 220 til 12volt som ser grei ut.
Takker. Får ta en sving innom.Det er enkelt, led trafo fra Biltema, knappe hundringsen
Takk for tips, har en lyspære som varmekilde øverst i skapet, bør jeg sette viften i " taket" på kjøleskapet ?Clas Ohlson har vifte som går på 230 Volt. Koster 199,-.
Jeg har en slik i mitt skap. Har satt på en stikkontakt.
Har en grenkontakt liggende i kjøleskapet. Varmeelementet og viften er koblet til denne. Styres av en Inkbird. Når varmen slås på, starter også viften.
på hvilken gjæringsbøtte setter du tempsensor ? noen sier det beste er å ha den i et glass med vann.Vis vedlegget 39771 Jeg har også akkurat investert i et 2 bøtte skap. Gjærer pils i mitt første skap, så derfor er det er opptatt en stund. Er det noen som vet om det er noe problem å borr hull i siden på Wilfa kjøleskapene? Regner med at det stort sett bare er isolasjon i sideveggene.
på hvilken gjæringsbøtte setter du tempsensor ? noen sier det beste er å ha den i et glass med vann.
Du har samme skap som meg
Takk tester dette neste gang, mener også at det må gå å legge temp sonden i midten, men ser at vifte må til, går for den på clas olson på 230 v til 199 krJeg har valgt å ha temp sonden omtrent i midten av skapet hengende i luft. Har skjønt at det er utallige meninger om hvor og hvordan den skal monteres. Men har fått det for meg at om du legger den i vann eller isolerer den til dunken vil temperatur forandringene bli tregere. Feks slår varme elementet inn må det bli stående og varme mye lenger før temperaturen i vesken følger etter. Tenker at om atmosfæren i skapet holder en konstant temperatur vil dunken holde samme temperatur. Men som sagt sikkert flere meninger om dette ja
Takk tester dette neste gang, mener også at det må gå å legge temp sonden i midten, men ser at vifte må til, går for den på clas olson på 230 v til 199 kr