Andrimne Bryggeri

Gahr skrev:
Joda, mange planer om surøl! Men vi må først komme oss i hus og se an plassen. Så må vi skaffe oss noen egnede brukte vinfat. Men surøl kommer før eller senere, definitivt (antakelig senere, siden det fort tar et par år å få ølet ferdig...).

og de av oss som har vært så heldige å få smake Gahrs surøl gleder oss allerede.
 
Etter å ha høstet gjær til nytt testbrygg som skal gjøres i morgen, vil jeg gjerne ha tak i et passende glass med vid åpning. Norgesglass vil forsåvidt fungere greit, men er det noen som har en link til noe i laboratoriekvalitet med åpning som Norgesglass? Jeg bruker labflaske (bildet), men vi ha noe med større åpning og skrulokk. Anyone?

2edejute.jpg
 
VWR er en av de større leverandørene innen kjemikalier og laboratorieutstyr til UiO, og jeg regner med UiB også.
hvis du kjenner noen som jobber på UiB er det kanskje en vei å gå?

www.heco.no fører også disse flaskene, kanskje de er greiere å ha med å gjøre?



edit:
http://nettbutikk.heco.no/info518_Wide_mouth_bottles_GLS_lang_NOR.htm?UID=550052f39c72000000000000
 
Og da har allerede oyvindt vært på døra og levert et glass i bytte mot to 7 Fjell Vinter! Hva kan man si? Fantastisk! Tusen takk! Dette er det jeg digger aller mest med hjemmebryggermiljøet. Alltid noen som vil hjelpe.

a8asu7ed.jpg
 
Hvis man skal lage 20 liter, og tenker å kjøpe tre kjeler, to induksjonsplater, pumper, ventiler, slanger og kraner, er det ikke nesten ikke like billig å kjøpe en Speidel?

Og hvis det likevel skulle vært litt dyrere, er det ikke bedre pga plassbesparelse?


Til gjæring:
Dubbel
Westvleteren 12 klone
Mandarina Imperial IPA

Flaske:
Tripel
Ayinger Celebrator Doppelbock klone
Pilsner Urquell klone
 
Tja, bryggeriet mitt har nok kostet meg LANGT mer enn en Speidel til sammen. Det er ikke økonomien som gjør at jeg har valgt et slikt oppsett. Jeg vil ha et tre-kjelersoppsett fordi det gir en fleksibilitet og maltkapasitet som Speidelen ikke har. Plass har aldri vært et spørsmål for meg (bor på 73 kvadratmeter med to unger og en SNILL kone), men det er klart Speidelen tar mindre plass.
 
Jeg angrer ikke på at jeg byttet ut Speidelen med 3 kjeler, selv om de kostet en speidel eller to eller tre :)
 
Tilbake
Topp