AutoHevert

StigJRygg

Norbrygg-medlem
Nå er jeg dritt lei.
Kan noen si meg hvor man får kjøpt den beste auto-heverten?
Har nå kjøpt fire stk. fra Bakke Brygg og Bryggselv. Men alle får en eller flere sprekker ved bøyen slik at det kommer "falskluft" i øllet ved overføring.
Vet at de ikke tåler alt for varmt vann ved skylling osv., men det får jo være måte på.

På forhånd takk.

WEB_Image%20Hevert%20m%20%20pumpe%20stor%20316429304.Jpeg
 
Har lest at man kommer langt med å bytte ut slangene med silikonslanger av god kvalitet.

Selv pensjonerte jeg pumpene, og bruker kraner og høydeforskjell i stedet.

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
 
Jo jo. Å bytte til silikonslange var det første jeg gjorde. Men det er ikke der problemet ligger. Det er i buen på det indre røret som sprekker opp slik at det kommer luftbobler i ølet.
 
Har ikke erfart problemer med min hevert, hvertfall ikke sett noen luftbobler som ble med. Then again så bruker jeg også kraner og høydeforskjell der jeg kan.
 
Og du er helt sikker på at det er luft som blir sugd inn? Det kommer bobler i min autohevert også, men jeg har funnet ut at det er CO2 som blir frigjort når jeg bruker heverten, og som viser seg som bobler i bøyen på heverten. Hvordan jeg er sikker på det, er at jeg har blåst inn i slangen mens jeg har holdt for plastrørenden. Den er pottetett og det blir ganske mye mindre vakuum når du pumper med heverten og får opp trykket.

Om du får inn luft, smaker ølet ditt oksidert?
 
Hvis du vil eliminere problemet helt og ikke bruke flere hundre spenn på hevert så er jo kraner et godt forslag.. Mye mindre hassle generelt er det og.
 
Tilbake
Topp