Avstemming: Hvilken brygge-software bruker du?

Hvilken brygge-software bruker du?

  • Beersmith

    Stemmer: 544 50,7%
  • BeerToolsPro

    Stemmer: 8 0,7%
  • Promash

    Stemmer: 150 14,0%
  • Beercalc.dk

    Stemmer: 28 2,6%
  • Strangebrew Java

    Stemmer: 7 0,7%
  • QBrew

    Stemmer: 80 7,5%
  • annet

    Stemmer: 228 21,3%
  • ingen

    Stemmer: 27 2,5%

  • Totalt antall stemmer
    1.072
Rutof skrev:
Jeg og bruker det. Syns det er knall program

Det eneste jeg ikke liker er at synkroniseringa ikke foregår i skya. Har brent meg på å oppdatere noe på padda først så noe annet på telefonen. Ved synk ble selvsagt en av endringene borte. Nå er jeg litt mer forsiktig...
 
fmandal skrev:
Rutof skrev:
Jeg og bruker det. Syns det er knall program

Det eneste jeg ikke liker er at synkroniseringa ikke foregår i skya. Har brent meg på å oppdatere noe på padda først så noe annet på telefonen. Ved synk ble selvsagt en av endringene borte. Nå er jeg litt mer forsiktig...

Enig. Det er tungvint
 
HBjerkeli skrev:
Takk for tilbakemelding. Har også sett at dette lar seg gjøre i oppskriftene. Derimot finner jeg ikke denne muligheten når jeg dobbeltklikker i "Inventory". Kanskje det er noe i i de videoene du henviser til. Ellers er vel dette en svakhet ved programmet, at lagerlista er ferdigdefinert på forhånd. Håper selvfølgelig jeg har misforstått noe, hehe.

Håkon

Du kan også endre i "Ingredients" Endrer du der så endres også "Inventory"
 
Det fine med beeralchemy er at support lever. Det er bare å kontakte dem med forslag og tips, så tar de tak i det. Jeg hadde kjappe og konstruktive mailutvekslinger med dem om æøå-problematikk for et par år siden, og det ble fikset umiddelbart.
 
Jeg sendte og fikk tilbake følgende fra beer alchemy:

Hi Joachim,

Thanks for your suggestions. A couple of points

1) I do recommend against people using Dropbox sync on the Mac side as the app is not designed to have it's data changed underneath it so anything could happen in terms of dataloss.

3) It's set up as a two sparge batch sparge as that's probably the way most people do it (no-one else has asked for a one sparge variant). I'm not averse to looking at adding a bit more flexibility though.

Steve Flack
Kent Place Software Limited

Kent Place Software Limited is a company registered in England and Wales with number 8358931.
Registered Office: Bank Gallery, 13 High Street, Kenilworth, Warwickshire, United Kingdom, CV8 1LY.




On 10/02/2013 22:02, Joachim wrote:
Hi,

1. Would love dropbox sync both for desktop and ipad app.

2. Also i would like to hide a lot of recipe options, like the entire water section and more.

3. I batch sparge with only one sparge. App is set to two sparges. How do i change this?

4. Would like an integrated boil timer with notes on what to add when.

5. Its Not possible to set boil time on other ingredients than hops? I for instance would like to boil irish moss and my wort cooler for 15 min.

6. Recipe library has an odd feeling to it. Navigation and adding new recipes is a bit counter intuitive.(iPad)

So, I love this app, but I feel it has a lot of potensial, (and i have only been brewing for 3 weeks.)

/Joachim
Norway

--
 
Ang Beersmith

Går det å synce inventory mellom flere maskiner?

Noen som har gjort dette?

Evt opprette en katalog i Dropbox?
 
Testet det med change document directory, og la filene på en dropbox konto.

Men, filene blir bare overskrevet. Hva heter inventory filene?
 
Jeg bruker Brewersfriend. Siden jeg er nybegynner, aner jeg ikke om det er bra, dårlig eller middels. Jeg husker ikke hvor jeg fikk tips om den, men jeg koser meg enn å så lenge med dette. Synspunkter på Brewersfriend?

(Man skal jo bomme litt i dette gamet)
 
Unik74 skrev:
Synspunkter på Brewersfriend?

Jeg synes Brewersfriend ser kanon ut, vurderer å bytte til det fra BeerAlchemy. Liker tanken på å ha et webbasert system for å minimere synk-problematikken, pluss at Brewersfriend er under relativt aktiv utvikling og kommer med nye funksjoner hele tiden.
 
Har ikke brukt noe bryggesoftware da jeg er ganske ny i bryggeverden.
Lurte på om noen kan anbefale et som virker offline til iPad.
Jobber offshore og er da uten nett på ipaden.
 
Hvis du laster ned web arkivet til Beer Calc så funker ihvertfall det offline på Mac


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
 
BeerAlchemy er spesiallaget for Mac, iPad og iPhone. Fungerer glimrende på iPad.
Etter å ha lastet den ned fra app store, trenger du ikke nettkobling til den appen mer.
 
Ketil skrev:
BeerAlchemy er spesiallaget for Mac, iPad og iPhone. Fungerer glimrende på iPad.
Etter å ha lastet den ned fra app store, trenger du ikke nettkobling til den appen mer.

Takker for svar.
Lurer på å prøve denne selv om eg syns prisen var litt stiv. Men da har eg i hvertfall noe å gjøre på når eg e av skift de neste 4-5 ukene.
 
Spm ang Beersmith. På "Age" står det 30 dager på 18,4 c etter gjæring. Stemmer dette? Jeg har forstått det som at jeg skal kjøle det ned til nærmere 0c ved modning?
 
Mats-87 skrev:
Spm ang Beersmith. På "Age" står det 30 dager på 18,4 c etter gjæring. Stemmer dette? Jeg har forstått det som at jeg skal kjøle det ned til nærmere 0c ved modning?

For Ale (overgjæret) er dette ypperlig. Lager som er undergjæret skal lagres ned mot 0 grader som du sier, så det kommer an på gjæren. Navnet på gjæringsprofilen i Beersmith forteller hvilken gjærtype den skal brukes på, f.eks. "Ale, Single Stage" og "Lager, Single Stage".
 
nordhagen skrev:
Mats-87 skrev:
Spm ang Beersmith. På "Age" står det 30 dager på 18,4 c etter gjæring. Stemmer dette? Jeg har forstått det som at jeg skal kjøle det ned til nærmere 0c ved modning?

For Ale (overgjæret) er dette ypperlig. Lager som er undergjæret skal lagres ned mot 0 grader som du sier, så det kommer an på gjæren. Navnet på gjæringsprofilen i Beersmith forteller hvilken gjærtype den skal brukes på, f.eks. "Ale, Single Stage" og "Lager, Single Stage".

Ahaa. Alltid trodd man skal kjøle det ned mot 0c uansett lager eller ale. Takk for oppklaring!
 
Unik74 skrev:
Jeg bruker Brewersfriend. Siden jeg er nybegynner, aner jeg ikke om det er bra, dårlig eller middels. Jeg husker ikke hvor jeg fikk tips om den, men jeg koser meg enn å så lenge med dette. Synspunkter på Brewersfriend?

(Man skal jo bomme litt i dette gamet)

Den der skal jeg ta en kikk på....
Ellers er jeg fornøyd med brewtoad som egentlig ser ut til å være mye samme greia bare det ser mer "jålete" ut :p
 
Tilbake
Topp