Avtrekksvifte, trenger forslag

Jeg har kjøpt denne:

http://www.vifter.no/nettbutikk.htm...ge=flypage.tpl&product_id=160&category_id=150

Sugde veldig bra. Håper den vil tåle kondensen over tid. Finnes i flere størrelser.

Som hatt har jeg brukt den IKEA-lampen som er nevnt i flere tråder her på forumet.

Har denne vifta tålt noen brygg? Jeg bygger meg nytt bryggerom i kjelleren, og da regner jeg med at jeg trenger ei vifte. Denne så OK ut, hvis den tåler dampen

Kan noen av dere legge ut bilde av hvordan dere har gjort det med slange og hatt?
 
Sist redigert:
Den har vi kjøpt, og den funker veldig bra!

Eneste vi har gjort er å borre et hull i den, så kondens kan dryppe ut. Det bygger seg fort opp under kok.
 
Ja, den har fungert veldig bra til nå.
Men har kun 3-4 brygg på den.

Det legger seg kondens inni den, så er nok ikke så dumt å lage et lite hull i den som nevnt over. Jeg setter den i en bøtte, så renner kondensen oppi den.
 
Har du mulighet til å legge ut et bilde på hvordan dere har koblet den opp?

Jeg er alltid klar for å oppgradere:p
 
Hvordan er lydnivået Glenn?

Den vi har er ganske behagelig.
Vi brygger forøvrig på 6m² så behovet er ikke så veldig stort egentlig
 
Hvordan er lydnivået Glenn?

Den vi har er ganske behagelig.
Vi brygger forøvrig på 6m² så behovet er ikke så veldig stort egentlig

Vel, det er klart det er litt lyd :) Men nå står vifta mi i etasjen over, i et lite ventilasjonsrom jeg har bygget der. Så det er ikke så halvgæli', selv om det jo brummer litt når pumpe og vifte kjøres samtidig. Da er det desto mer viktig med et lydanlegg som er voksent nok til å kompensere ;)
 
51157c8357d873caefdb330c2f71dcee.jpg


Jeg prøvde med teknologi jeg har hørt om andre plasser. Funket helt til effekt regulatoren tok kvelden. Med full effekt kokte det over.
Kjølekappe utenpå et 32 mm rør. Øverst er det en runde med hull slik at kjølevannet spruter inn i kondensatet. Begrenser selvfølgelig bruksområdet for konstruksjonen.


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Tilbake
Topp