fredriksen
Norbrygg-medlem
Ok. Takk for tipsene. Da skal jeg slippe ut litt trykk jevnlig over de neste dagene så får vi håpe det ordner seg. Kanskje også ta det ut av kjøleskapet for å få litt fortgang.
Klarer å tenke meg til hvordan du vet det men hva bruker dere til vask/rensing/desinfisering ? Har selv kun brukt vann + sarsan så langt, men kjøpte en flaske med BLC "Beer Line Cleaner" som nå står og skinner i utstyrshyllen; er det noe bra? Har noen kegeratorslanger som i det minste må desinfiseres før de brukes igjen.Bård skrev:Dersom man kjører starsan gjennom slangen vil det også bli veeeeldig mye skum i laaaang tid. Spør meg hvordan jeg vet det.
Bård skrev:Dersom man kjører starsan gjennom slangen vil det også bli veeeeldig mye skum i laaaang tid. Spør meg hvordan jeg vet det.
JABård skrev:Hvis ølet har romtemperatur slipper det fra seg kullsyren raskere.
Bård skrev:Dersom man kjører starsan gjennom slangen vil det også bli veeeeldig mye skum i laaaang tid. Spør meg hvordan jeg vet det.
Gahr skrev:Har du for mye skum, bør du gå ned i diameter, ikke opp.
Og hva skal hensikten være med den krana?fredriksen skrev:Gahr skrev:Har du for mye skum, bør du gå ned i diameter, ikke opp.
Det er jeg klar over, men jeg tror kanskje ikke det er slangen som er problemet, men den stoppekranen jeg har koblet mellom fatet og tappekranen. Jeg ønsker å gå opp i diameter i og med at det blir en ganske lang slange og siden det er såpass stor høydeforskjell på fat og tappekran. Ølet står i kjøleskap og siden jeg gikk ned på trykket i fatet for å ikke få overkarbonert øl så må jeg gå opp i dimensjon for å få noe øl ut av kranen. Bruker 3/16 tomme slange nå og det er så vidt det kommer noe ut av krana.