Hei. er dette slanger som er beregnet til ølslanger?. Mener å ha lest at silikonslanger er for svake til å takle trykket.hvilken YD er det på slangene,og hvor har du kjøpt de. mange spørsmål dette,men på forhånd takkTynn sillikonslange.
Jeg har et kraftig karbonert øl.
Nærmere 3 volumer.
Ga kunn skum på 3/16 slange på 3 meter.
3 meter tynn sillikon ID3 mm tillnærmet null skum.
Sillikon har større motstand en standard ølslange. Mer hygienisk, billigere, og hva mer trengs
De rørene/slangene som kjøres som standard her i landet virker å være 3/16 OD - altså 4,76mm. ID er 1/8, altså 3,17mm.
Vil vel ta en evighet å tappe seg en halvliter?Bra post! Mye nyttige svar på frustrasjon her.
Men er det mulig å bare peise på med 10 meter slange i en kveil i kjøleskapet og unngå skum? Virkelig overdimensjonere altså, for å være sikker. Noen bakdeler med det?
Meir motstandHvorfor vil det ta lengre tid? Ølet går vel gjennom med samme hastighet
Og mer øl i slangen, syns ølet i slangen blir småkjipt etter noen dager.Så nedsiden her er lengre tappetid?
Hvis du har 1m med x diammeter, og så øker til 2m, så har du dobbel motstand. Vil jeg anta da. Helt uvitenskapelig egentlig, så du vil nok google it. Men det er iallefall merkbart hvis man varierer slangelengde. I tillegg så har du pumpehøyde.Ser den, men er det egentlig snakk om så mye mer motstand ved å forlenge slangen noen meter. Er det ikke diameteren som er mer avgjørende for hastighet og motstand
Jeg har null fakta å komme med, men jeg mottrykksfyller fra fat, jeg så meg lei av å måtte sette ned trykket fra 0,9 bar som er standarden jeg kjører på, til 0,3 når jeg skulle fylle noen flasker, jeg løste det ved å kjøpe 3 meter 3/16" nå kan jeg mottrykksfyller med samme trykk som servering, ikke bare fungerer det, men det fungerer bedre fordi trykket i flaska er høyereSer den, men er det egentlig snakk om så mye mer motstand ved å forlenge slangen noen meter. Er det ikke diameteren som er mer avgjørende for hastighet og motstand
Jeg har null fakta å komme med, men jeg mottrykksfyller fra fat, jeg så meg lei av å måtte sette ned trykket fra 0,9 bar som er standarden jeg kjører på, til 0,3 når jeg skulle fylle noen flasker, jeg løste det ved å kjøpe 3 meter 3/16" nå kan jeg mottrykksfyller med samme trykk som servering, ikke bare fungerer det, men det fungerer bedre fordi trykket i flaska er høyere
Hehe, nei, har ingen beergun, har en BMCPF, altså en hjemmelaga en.Hvis du mottrykksfyller trenger du ikke sette ned trykket. Snakker du om beergun?
Ved mottrykksfylling har jeg kjørt 2.5 bar i flaska, og så sluppet ut for å få ølen til å strømme. Null skum frem til du drar opp fylleren, da må det korkes asap.
Jeg vet ikke hva det er..Hehe, nei, har ingen beergun, har en BMCPF, altså en hjemmelaga en.