Beer brew 30/60 basic -erfaringer

Bare ikke fall for fristelsen for å bruke "temperatur"-funksjonen på induksjonsplater, det må du bare glemme.
 
  • Like
Reaksjoner: Mc.
Vurderer å kjøpe meg en kokeplate til siden den jeg har bare er på 1200 watt. Ho,der akkurat kok på 16 liter vørter i en 20 liters kjel.
 
Vurderer å kjøpe meg en kokeplate til siden den jeg har bare er på 1200 watt. Ho,der akkurat kok på 16 liter vørter i en 20 liters kjel.

Da ville jeg gått for induksjon og 3500 watt. Ellers har Senz ei god induksjonsplate på 2000 watt som blir en god del billigere. Men det er nokså begrenset hva du kan koke på den, også.
 
  • Like
Reaksjoner: Mc.
min bb60standard nektet plutselig en dag å koke opp vannet,det tok 2.5 time ifra 67 grader til oppkok...samt at det var veldig vanskelig å holde stabil temp på mesken.så jeg tok kontakt for å sende den inn.
de sendte meg returlapp og da var det bare for meg å pakke sammen og sende inn.
sendte da inn samme dag og fulgte spent med på sendingen som etterhvert kom til grimstad.fulgte deretter med på at den aldri ble hentet ut ! det gikk ti dager,men ingenting skjedde fortsatt.da tok jeg kontakt og fikk beskjed om at de var på veg ned å hente den samme dag.
men ingenting skjedde med sporingen....tok etter tre dager igjen kontakt,og fikk da beskjed om at wickstrøm personlig skulle kjøre ned og hente den !!!! noe som ikke skjedde denne lørdagen da dette var på fredag !!!! men på mandag skjedde det noe ! DEN BLE HENTET UT !!!! :)
gikk to dager da jeg fikk beskjed om at den var returnert og de hadde byttet styringskort og termostat.
den kom til trondheim på torsdag,men ettersom det var helligdag hos posten ble den ikke videresendt til fannrem før på mandag !!!!
ting tar fryktelig med tid !!!!
ikke ølbrygging sin skyld det da
jeg får no omsider iallefall bryggeren min tilbake igjen !
men hva får jeg ????? JO en brygger jeg ikke har sett før !!!! i en annen eske enn den jeg hadde sendt inn.
den hadde også masse bulker og et belegg som var brent fast i bunnen !! noe som ikke var på min da jeg vasket og rengjorde den veldig bra før jeg sendte den inn !!!
nå ble jeg veldig forbanna og tok kontakt igjen,men det tar jo som vanlig veldig med tid før han svarer.
etter mye om og men kommer han med et tilbud dær han vil gi meg en reparert bb60 automatic uten silkar isteden.
noe jeg er veldig skjeptisk til.
jeg skrev at jeg ville ha en bb30 automatic helt ny som plaster på såret ! men nå svarer de ikke mere !
synes folket at dette er et urimelig krav av meg ???
jeg er nå på randen til å anmelde ølbrygging for svindel pga dette.
står jo hær uten brygger nå.og det er ikke mere enn ca et år siden denne ble kjøpt ny

arnt roger
 
Sist redigert:
min bb60standard nektet plutselig en dag å koke opp vannet,det tok 2.5 time ifra 67 grader til oppkok...samt at det var veldig vanskelig å holde stabil temp på mesken.så jeg tok kontakt for å sende den inn.
de sendte meg returlapp og da var det bare for meg å pakke sammen og sende inn.
sendte da inn samme dag og fulgte spent med på sendingen som etterhvert kom til grimstad.fulgte deretter med på at den aldri ble hentet ut ! det gikk ti dager,men ingenting skjedde fortsatt.da tok jeg kontakt og fikk beskjed om at de var på veg ned å hente den samme dag.
men ingenting skjedde med sporingen....tok etter tre dager igjen kontakt,og fikk da beskjed om at wickstrøm personlig skulle kjøre ned og hente den !!!! noe som ikke skjedde denne lørdagen da dette var på fredag !!!! men på mandag skjedde det noe ! DEN BLE HENTET UT !!!! :)
gikk to dager da jeg fikk beskjed om at den var returnert og de hadde byttet styringskort og termostat.
den kom til trondheim på torsdag,men ettersom det var helligdag hos posten ble den ikke videresendt til fannrem før på mandag !!!!
ting tar fryktelig med tid !!!!
ikke ølbrygging sin skyld det da
jeg får no omsider iallefall bryggeren min tilbake igjen !
men hva får jeg ????? JO en brygger jeg ikke har sett før !!!! i en annen eske enn den jeg hadde sendt inn.
den hadde også masse bulker og et belegg som var brent fast i bunnen !! noe som ikke var på min dajeg vasket og rengjorde den veldig bra før jeg sendte den inn !!!
nå ble jeg veldig forbanna og tok kontakt igjen,men det tar jo som vanlig veldig med tid før han svarer.
etter mye om og men kommer han med et tilbud dær han vil gi meg en reparert bb60 automatic uten silkar isteden.
noe jeg er veldig skjeptisk til.
jeg skrev at jeg ville ha en bb30 automatic helt ny som plaster på såret ! men nå svarer de ikke mere !
synes folket at dette er et urimelig krav av meg ???
jeg er nå på randen til å anmelde ølbrygging for svindel pga dette.
står jo hær uten brygger nå.og det er ikke mere enn ca et år siden denne ble kjøpt ny

arnt roger

hmm - ikke noe hyggelig, det der. Jeg opplevde også at det gikk både votter og vår uten at jeg hørte noe fra dem. Til slutt purret jeg, og fikk høre at den "var blitt stående der" eller noe sånt. Men da var de også greie nok; jeg fikk pengene tilbake - ikke helt urimelig, siden det var tredje gangen jeg opplevde at en BB60 klappet sammen. Men jeg behøvde ikke å kreve det, jeg fikk tilbudet.

Jeg har alltid hørt at de har god service, og det er det jeg har opplevd sjøl, også. Så jeg har alltid sagt at det er greit å skaffe seg en BB, sjøl om kvaliteten på produktet er litt tvilsom. Men nå virker det som om de ikke har helt styring - om det vi har opplevd er typisk, i alle fall.
 
Problemet er at dette ikke er greit liksom.men blir så forbainna at æ bli usaklig !
Vet ikke hvordan jeg skal angripe dette lenger.vil ikke skape ufred heller.
Hva ville dere gjort ?
 
Du skal kreve pengene tilbake (paragraf 32), og kanskje antyde at du vil henvende deg til Forbrukerrådet. I følge Forbrukerkjøpsloven har selger rett til å reparere dersom det kan skje uten vesentlig ulempe for kjøper (paragraf 30) - men den retten må selger forlengst ha tapt nå.

edit: Jeg får vel ta forbehold for at jeg ikke er jurist, så jeg vet ikke hvordan det de har gjort, og det tilbudet de har kommet med, vil bli vurdert juridisk. Men jeg synes det eneste rimelige etter så mye rot er at du får hevet kjøpet.

Hvis du vil det, da. Det finnes vel ikke noen gode/bedre alternativer hvis det er akkurat denne typen brygger du vil ha. Jeg har valgt å bruke kjele + induksjonsplate i stedet, og er veldig happy med det.
 
Sist redigert:
Høres ut som at de har veldig mye å gjøre der nede. Jeg ville ringt de og sagt hva du mener om det hele og forventet en god behandling.

De har jo solgt veldig mange BBer gjennom årene, men jeg lurer på hvor mange av de de må rette opp i fordi noe har konket. Det tar vel noen arbeidstimer der.
 
Høres ut som at de har veldig mye å gjøre der nede. Jeg ville ringt de og sagt hva du mener om det hele og forventet en god behandling.

De har jo solgt veldig mange BBer gjennom årene, men jeg lurer på hvor mange av de de må rette opp i fordi noe har konket. Det tar vel noen arbeidstimer der.

Da jeg klaget på min første hos Bryggeland sa de at de hadde hatt 60% retur på dem - og at de derfor hadde sluttet å føre dem.
 
Du skal kreve pengene tilbake (paragraf 32), og kanskje antyde at du vil henvende deg til Forbrukerrådet. I følge Forbrukerkjøpsloven har selger rett til å reparere dersom det kan skje uten vesentlig ulempe for kjøper (paragraf 30) - men den retten må selger forlengst ha tapt nå.

edit: Jeg får vel ta forbehold for at jeg ikke er jurist, så jeg vet ikke hvordan det de har gjort, og det tilbudet de har kommet med, vil bli vurdert juridisk. Men jeg synes det eneste rimelige etter så mye rot er at du får hevet kjøpet.

Hvis du vil det, da. Det finnes vel ikke noen gode/bedre alternativer hvis det er akkurat denne typen brygger du vil ha. Jeg har valgt å bruke kjele + induksjonsplate i stedet, og er veldig happy med det.

jeg tok kontakt med ronja velten og fikk godt svar :)
men hun jobber jo ikke hos ølbrygging !!! :(
hun jobber jo hos ølakademiet ,men hun tok pinnen videre i´likevel og påvirket slik at jeg fikk svar fra wickstrøm.han har tilbudt meg en bb30 automatic.noe som er ok hvis den er ny og ubrukt...med alt innhold
venter på tilbakemelding igjen,noe som tar tid tydeligvis med steintavler ;)
 
jeg tok kontakt med ronja velten og fikk godt svar :)
men hun jobber jo ikke hos ølbrygging !!! :(
hun jobber jo hos ølakademiet ,men hun tok pinnen videre i´likevel og påvirket slik at jeg fikk svar fra wickstrøm.han har tilbudt meg en bb30 automatic.noe som er ok hvis den er ny og ubrukt...med alt innhold
venter på tilbakemelding igjen,noe som tar tid tydeligvis med steintavler ;)

ok, der var det noe jeg ikke hadde fått med meg:p - det er henne jeg har forhold meg til hele veien. Men hun fiksa det jo:)!
 
ok, der var det noe jeg ikke hadde fått med meg:p - det er henne jeg har forhold meg til hele veien. Men hun fiksa det jo:)!
ja hun hjalp meg også nå,da gjenstår det å se hva jeg får.
jeg har gjort det klart at jeg ikke vil ha en brukt brygger som erstatning
de tilbyr bb30 automatic,noe som jeg synes var greit hvis den var ny

:)
 
Er det sånn at man kan bruke silkaret til BB30 uten silbunn dersom man har en meskepose i silkaret, eller må man uansett ha silbunn også?
 
Hei.
Jeg kjøpte nylig BB60 Basic og har nå hatt to stykk testkok på den. Har fylt opp 25-30 liter med vann for å sjekke hvor mye som forsvinner i løpet av en en time med kok.
Trykker inn begge bryteren for å få 3000 watt og venter på kok. Når jeg da får kok skrur jeg av den ene og lar 2000watt stå på. Det som overrasker meg er at det såvidt koker.
Han jeg brygger med har en BB60 3 gen. Og der får vi rullende kok på 70%..
er det så stor forskjell på disse to?
De i butikken mente jeg skulle kunne koke ved p bruke kun 1000w elementet.. men det stemmer ikke.. de sjekket også om elementene var Ok og i følge målingene de gjorde på elementene skal alt være Ok. Men da mener jeg at jeg skulle fått rullende kok på 2000w og ikke kun småkok..
 
2000watt på 50 liter vørter er nok litt for å forvente rullende kok. Braumeister 50 har 3.2kw på 50 liter og da er det akkurat akseptabel kok.

Hvorfor kan du ikke kjøre begge elementene hele tiden?
 
Tilbake
Topp