Mulig det er høyere feilprosent på bb60 enn på bb30. Kjøpsloven sier vel 3 feil av samme feil for å heve kjøp om jeg ikke husker feil.
Takk for den; da skal jeg sjekke opp Kjøpsloven igjen.
Du er sikker på at det ikke er tretallsloven fra eventyranalysen du tenker på
? (Tre brødre, samme handling tre ganger etc.)
Angående dette med forholdsvis få problemer, så er det kun et inntrykk jeg har. Jeg har ikke tallene her, men skal sikkert klare å finne saken. Jeg har selvsagt fått med meg at det er folk som har opplevd problemer med BB, men noen vil jo nesten ha det til at du er heldig dersom du får et feilfritt apparat. Og så galt har jeg absolutt ikke inntrykk av at det er. Med forbehold om at jeg husker totalt feil, så innbiller jeg meg at jeg ble fortalt at olbrygging.no solgte rundt 2.000 BB-er i 2015. Det siste året har jeg kanskje lagt merke til et titall klager, og det synes jeg ikke er mange hvis de har solgt 2.000 apparater i løpet av et år. Men som sagt, det kan være jeg husker helt feil
Hvis du snakker om et titalls klager her på forumet, så er da det ganske mye? Det er ikke en veldig stor del av landets bryggere som er aktive her. Jeg har inntrykk av at halve Hadeland brygger, men den eneste jeg vet om som skriver på forumet, er meg sjøl
.
Antakelig ville det vært flere klager hvis flere brygget like ofte som meg. Både den første og den siste tålte en god del brygg før de oppga ånden; det virker som om det kanskje kan være gjentatte varmepåkjenninger som svekker den over tid. (Obs! Høyst uvitenskapelig teori
!)
De "noen" som vil ha det til at det beror på hell om en får et feilfritt apparat, er nok meg
. Men jeg har ikke vært alene om å jamre meg. Samtidig har jeg vel også forsvart apparatet, som jo faktisk er ganske greit i bruk så lenge det fungerer, sjøl om det har noen irriterende detaljer. (En silbunn som ikke passer, en literskala som viser grovt feil, en termostat med en plassering som gjør den relativt ubrukelig.) Og jeg vil ikke gå så langt som til å si at folk skal ligge unna å kjøpe denne kjelen, for Ølbrygging har god service, og er greie å ha med å gjøre.
Men jeg må innrømme at jeg håper på en løsning nå, så jeg slipper å fortsette med dette apparatet. Jeg kan tenke meg annet utstyr nå.