Aleksander_B
Dommer
Ser ut til at denne har vunnet hjertet til flere her Godt å se.
Gleder meg til denne kommer hjem. Da skal det brygges igjen!
Gleder meg til denne kommer hjem. Da skal det brygges igjen!
Dag skrev:Har bestilt!
Er det forresten noen som vet innvendig diameter på kokekjelen?
Eirik Indregård skrev:Jeg må innrømme at jeg begynner å bli veldig nysgjerrig på denne saken. Spesielt siden høstens annkomst gjør at jeg ser for meg at det kan bli en tidvis kjedelig affære å stå utendørs med gassen som jeg bruker nå. I fjor var det jo flere månder med -25 °C eller mer ute.
Hvor lang tid bruker denne saken på å koke opp 25 liter vann? Er det stor forskjell på 2500w kokeplate og 2500w varmeelement som det er i denne?
Funker den til å koke mindre batcher i? Jeg har så langt stort sett kokt 10 liters batcher, og er egentlig fornøyd med volumet. Vil heller koke ofte enn mye.
Går det ann å få se den noe sted i nærheten av Oslo, eller må man til Grimstad for å betrakte vidunderet?
Knut_E skrev:Ref.:"Jeg holder kurs i ølbrygging hver siste lørdag i måneden på Akersberget i Oslo. Det er Ølakademiet som arrangerer dette. Der vil jeg nå i fortsettelsen brygge på dette apparatet. Hvis noen av dere ønsker bare å se, så er det sikkert mulig å bare komme innom og kikke litt."
Ved kjøp er det mulig å hente den i Oslo istedenfor i Grimstad. Greit å spare kr 298 i frakt med posten.
Jeg skal bytte litt utstyr i forbindelse med at jeg flytter brygginga fra kjøkken til eget lokale i høst, og vurderer dette som svært interessant. Har du sjekket termostaten mot et kalibrert termometer, eller har du foreløpig valgt å stole på innstillingene som de er?Per Inge skrev:Eirik Indregård skrev:Jeg må innrømme at jeg begynner å bli veldig nysgjerrig på denne saken. Spesielt siden høstens annkomst gjør at jeg ser for meg at det kan bli en tidvis kjedelig affære å stå utendørs med gassen som jeg bruker nå. I fjor var det jo flere månder med -25 °C eller mer ute.
Hvor lang tid bruker denne saken på å koke opp 25 liter vann? Er det stor forskjell på 2500w kokeplate og 2500w varmeelement som det er i denne?
Funker den til å koke mindre batcher i? Jeg har så langt stort sett kokt 10 liters batcher, og er egentlig fornøyd med volumet. Vil heller koke ofte enn mye.
Går det ann å få se den noe sted i nærheten av Oslo, eller må man til Grimstad for å betrakte vidunderet?
Det er nok bare meg som har brygget med denne så langt. Men som sagt, jeg synes den fungerte fint. jeg har de siste 7 årene brygget med Stana sitt terrassebryggeri og synes at denne var enklere siden den kokte mye raskere opp, samtidig som det også var termostat. Men siden den var såpass kraftig så måtte jeg passe godt på når den begynte å koke, for at det ikke skulle koke over.
Jeg holder kurs i ølbrygging hver siste lørdag i måneden på Akersberget i Oslo. Det er Ølakademiet som arrangerer dette. Der vil jeg nå i fortsettelsen brygge på dette apparatet. Hvis noen av dere ønsker bare å se, så er det sikkert mulig å bare komme innom og kikke litt.
Eirik Indregård skrev:Jeg skal bytte litt utstyr i forbindelse med at jeg flytter brygginga fra kjøkken til eget lokale i høst, og vurderer dette som svært interessant. Har du sjekket termostaten mot et kalibrert termometer, eller har du foreløpig valgt å stole på innstillingene som de er?
St.Bjørnar skrev:Noen i trøndelag som har bestillt? Kunne ha tenkt meg å ta utstyret i nærmere øyesyn.
Supertørst skrev:St.Bjørnar skrev:Noen i trøndelag som har bestillt? Kunne ha tenkt meg å ta utstyret i nærmere øyesyn.
Jeg har bestilt
+1!Odland skrev:Inviterer meg hjem til deg for å titte på maskinen når den kommer.
Christian E skrev:Jeg er ny innenfor ølbrygging.
Har bestillt Beer Brew 30, gleder meg til bryggeren blir levert og jeg kan lage mitt første brygg. Har laget en egen blogg om min ølbrygging. http://olbrygging.blogg.no Legger etterhvert ut min mening om bryggeren på bloggen.
St.Bjørnar skrev:Supertørst skrev:St.Bjørnar skrev:Noen i trøndelag som har bestillt? Kunne ha tenkt meg å ta utstyret i nærmere øyesyn.
Jeg har bestilt
Om det er greit kune jeg ha tenkt meg å komme på besøk under en bryggedag. Er jo bare en liten tur over fjorden når jeg er i Lensvika.