Beer Brew 30

Satt og tittet litt på bildene fra Beer Brew 30. Og lurte på to ting:

1. Hvor sitter termostaten? Ser kun av/på knappen.

2. Er det "litermål" som sitter i fronten?
 
Termostaten er en rund vribryter som sitter på basen.

Og ja det er væsknivåmåler

Sent from my Galaxy S 2 using tapatalk.
 
Lurer veldig på kva avstanden er frå botn opp til underkant av holet til kran?
Sjølvsagt med tanke på trub og liknande.

G
 
Satt akkurat og skulle tinge meg utstyr for ca 5000kr då eg fekk auge på dette tilbodet. Fantastisk pris, og mykje pengar spart  ;D Gler meg no til å ta steget frå ekstraktbrygging til maltbrygging.
 
Aleksander_B skrev:
Har du vært med på bryggekurs da denne har blitt demonstrert?

Ikke personlig nei, men flere bryggevenner her i Kristiansand har vært bortom for å ta en kikk og alle har bestilt en til seg selv.
 
igniztion skrev:
Og ja det er væsknivåmåler

De apparatene vi tar inn kommer uten denne væskenivåmåleren. Jeg spurte om ikke denne var mulig å fjerne siden det jo må være to hull i gryteveggen for å få denne til å fungere. Jeg tenkte at denne ville være vanskelig å rengjøre for vørter etterhvert....
 
Ser smart ud på sin vis... men jeg er lidt skeptisk til 2500W for at bringe ca 25 liter i kog...
Vil ikke det tage en god stund?
Jeg bruger selv et 10000W gasblus og og jeg har god tid fra jeg tænder tændstikken til jeg kan begynde at mæske.
Det tager også en stund før jeg får vørteren til at koge...
Er der nogen der har erfaring med at bruge såpas "lite" effekt?

Rasmus
 
Rasmus Skern-Mauritzen skrev:
Ser smart ud på sin vis... men jeg er lidt skeptisk til 2500W for at bringe ca 25 liter i kog...
Vil ikke det tage en god stund?
Jeg bruger selv et 10000W gasblus og og jeg har god tid fra jeg tænder tændstikken til jeg kan begynde at mæske.
Det tager også en stund før jeg får vørteren til at koge...
Er der nogen der har erfaring med at bruge såpas "lite" effekt?

Rasmus

2500 er vel ikke lite, flere bruker vel 2kw plater for å koke, og speidelen har også bare 2kw element, koker raskt nok opp det.
 
Kommer vel litt an på kvaliteten på varmeelementet også. Jeg har iallefall merket en god forskjell da jeg gikk fra Clas Ohlson 2kw-plate til en Kervel 2kW-plate.
 
Rasmus Skern-Mauritzen skrev:
Ser smart ud på sin vis... men jeg er lidt skeptisk til 2500W for at bringe ca 25 liter i kog...
Vil ikke det tage en god stund?
Jeg bruger selv et 10000W gasblus og og jeg har god tid fra jeg tænder tændstikken til jeg kan begynde at mæske.
Det tager også en stund før jeg får vørteren til at koge...
Er der nogen der har erfaring med at bruge såpas "lite" effekt?

Rasmus

Jeg lover dere - 2,5kw holder i massevis. Jeg opplever det nesten som litt i overkant. Det er veldig greit når en skal heve temperaturen, for det går kjempefort. Men når det skal opp i kok så må en passe på for at det ikke skal koke over.
 
Må inrømme at eg var temmelig skeptisk i begynelsen, men nå virker dette produktet som eit ganske gjennomtenkt produkt. Hadde ikkje kjøpt det sjølv sida eg sverger til eit system med HLT, meskekjel og kokekjel, men dette er sikkert gull verdt for folk som vil starte med all-grain. Fikk me forresten svar på kor mange mm hulla i silbunnen var på?
 
Torvald skrev:
Må inrømme at eg var temmelig skeptisk i begynelsen, men nå virker dette produktet som eit ganske gjennomtenkt produkt. Hadde ikkje kjøpt det sjølv sida eg sverger til eit system med HLT, meskekjel og kokekjel, men dette er sikkert gull verdt for folk som vil starte med all-grain. Fikk me forresten svar på kor mange mm hulla i silbunnen var på?

Hullene i silbunnen er på 2mm i diameter
 
Nej, nu må potten revne.
Jeg har fyldt kælderen op med 50 liters gryder, kogeblus, gasflasker og alverdens skrammel til en lille formue og så kommer der nogen og siger at deres 3000 kr system gør samme jobben.
Måske er det på tide at lære at gå baglens - udstyrsmæssigt...
 
Det er nok ikke første gangen at "keep it simple" virkelig har noe for seg.

Nå sliter jeg bare med et middels alvorlig tilfelle av ventefeber.....
 
Ole Mørkved skrev:
Det er nok ikke første gangen at "keep it simple" virkelig har noe for seg.

Nå sliter jeg bare med et middels alvorlig tilfelle av ventefeber.....

Du er langt fra alene. Går rundt og tenker på denne hele tia. Vil brygge!!! :p
 
Aleksander_B skrev:
Ole Mørkved skrev:
Det er nok ikke første gangen at "keep it simple" virkelig har noe for seg.

Nå sliter jeg bare med et middels alvorlig tilfelle av ventefeber.....

Du er langt fra alene. Går rundt og tenker på denne hele tia. Vil brygge!!! :p

Arghhh! Har faktisk ikkje fått brukt mitt første all-grain oppsett med 2 stk europrisdunkar som meskekar før eg i går bestilte Brew Beer 30. Ventetida blir laaaaaaaang...
 
Tilbake
Topp