Begynne med Corneliusfat

magne1972 skrev:
hvordan er priser på frakt/toll fra der?
trekkes tysk mva fra, og er det dyr frakt... tenkte på CO₂ flaske....

Fikk nettopp hjem fra candirect en to kilos co2 flaske, fylt, og komplett to sett koblinger og slanger mellom regulator og fat, samt to sett "flexitap".
Betalte 32 euro i gebyr og frakt, varene ble levert på døra her hjemme. :ilike:
 
Snakket med Stefan fra candirect i dag, der var bare en feil i ordresystemet som gjorde at ordren sto som ikke betalt. Han beklaget, lovet å sende i dag eller mandag, og la ved en liten gave :)

Anbefaler alle som har problemer å ringe, hyggelig og hjelpsom fyr!
 
Dere som har erfaring med candirect: På de tyske sidene lister de opp langt flere varer, bla. 10Kg Co2-flasker. Disse finnes ikke på de engelske sidene. Vil dette si at disse kun selges i tyskland? Noen som har bestillt disse?
 
Beant skrev:
Dere som har erfaring med candirect: På de tyske sidene lister de opp langt flere varer, bla. 10Kg CO₂-flasker. Disse finnes ikke på de engelske sidene. Vil dette si at disse kun selges i Tyskland? Noen som har bestillt disse?

Som VegardB skrev!
Ring.  :yes:
 
Uff, farlig med sånne skriverier, får jo "kjøpe trang" så nå røk jeg jammen på en bestilling til jeg å
5 Cornelius og en ekstra 2kg C02  :bank2:
 
Har akkurat bestilt co2-anlegg fra candirect, og deler gjerne noen erfaringer.

Det finnes ikke noe non-eu fraktalternativ på nettsiden og prisene inkluderer VAT (moms). Når du sender en bestilling er det likegyldig hvilket fraktalterrnativ du velger da candirect lager en ny invoice hvor moms er fratrukket og frakt opp til steinrøysa er medregnet. Du får en epost med betalingslink til paypal. Så snart du har betalt sendes varene. Det som gjenstår av betaling er da 25% moms på varer OG FRAKT, pluss det speditøren tar i gebyr for å saksbehandle momsutlegget. Posten har tatt 207 kroner for ordrer over 1000kr i noen år, jeg er usikker på hva satsen er nå.

Noen tips er å følge opp candirect litt. Jeg måtte mase for å få betalingslink og for at de skulle sende varene. Ring gjerne, det snakkes god engelsk i andre enden.

Rune
 
Har også bestilt CO2-anlegg pluss fat og diverse fra dem. Det tok noen mailer og litt over 2 uker, men nå er godsakene underveis. Fikk sporingsnummer og speditør på Mail i dag.

Et tips er å bestille til poste restante-adresse og plukke det opp selv.
Strømstad for meg, kanskje et annet sted for deg. De sender med annen speditør enn post, så man må belage seg på å hente hos lokal agent.
Kanskje ikke så mye å spare på det, men så slipper man å vente på uniformskledde byråkrater. Og man slipper betale dem!
 
RawRoffe skrev:
Et tips er å bestille til poste restante-adresse og plukke det opp selv.
Strømstad for meg, kanskje et annet sted for deg. De sender med annen speditør enn post, så man må belage seg på å hente hos lokal agent.
Kanskje ikke så mye å spare på det, men så slipper man å vente på uniformskledde byråkrater. Og man slipper betale dem!

Hvordan er det med Svensk moms ?, trekker de i fra den Tyske momsen når de sender til Sverige
Er vel noen grenser der og selv om det er innenfor EU
 
Atle Andersen skrev:
RawRoffe skrev:
Et tips er å bestille til poste restante-adresse og plukke det opp selv.
Strømstad for meg, kanskje et annet sted for deg. De sender med annen speditør enn post, så man må belage seg på å hente hos lokal agent.
Kanskje ikke så mye å spare på det, men så slipper man å vente på uniformskledde byråkrater. Og man slipper betale dem!

Hvordan er det med Svensk moms ?, trekker de i fra den Tyske momsen når de sender til Sverige
Er vel noen grenser der og selv om det er innenfor EU

Hm, Tror ikke man trekker fra mva når det er innenfor eu.. Jeg har iallefall fått på endel europeiske nettsteder info om fjerning av mva bare utenfor eu sonen, ikke hvis du sender til noen innenfor.
Har EU landene forskjellig mva da?
 
Jeg kan bekrefte at du kun betaler moms i det landet du kjøper varen i ved handel innad i eu. Dvs at dersom du bestiller fra candirect til poste restante i sverige, til feriehuset i danmark eller til tante Valentina i Roma, betaler du kun tysk moms. Ferdig, ferdig.
 
Føler behov for å presisere mitt eget tips littegrann:

Hvis du skal bestille til en Poste Restanteadresse i feks Strömstad: kontroller først at leverandørens speditør faktisk leverer til postkontor!
I praksis betyr det at varene må sendes med avsenderlandets postvesen (Tyskland=DHL/Deutsche post, UK=Royal Mail, Sverige=Posten, etc).

Hvordan kan jeg vite det?
Varene mine fra Candirect ble sendt med GLS. GLS kjørte pakken helt til Helsingborg før de oppdaget at de ikke kunne levere til oppgitt adresse. Da sendte de den i retur til Candirect...
 
Hei.

Har også lyst å starte med fat. Har handlet det meste av utstyret mitt på bryggselv til nå. Men nå lurer jeg på om jeg skal bestille denne pakken fra malzmuehle.eu: http://www.malzmuehle.eu/tanks--typ...ng-pressure-keg-set-complte-soda-keg-NC.html

Har noen noe erfaring med denne pakken? Hva er egentlig forskjellen på denne og pakken fra bryggselv? http://www.bryggselv.no/products/co2-flaske-og-cornelius-fat-komplett
Virker som en stor prisforskjell så jeg klør meg litt i hodet her..
 
Tilbake
Topp