Bestille Perlick kraner på USA?

Er det noen som erfaring med å bestille Perlick kraner fra USA på Ebay eller lignende?
Ser at prisen er ganske mye bedre derfra, men at moms kommer i tillegg.
 
Jeg bestilte 4 stk med shanks fra Homebrewstuff.com.. Han satte ned verdien så jeg slapp moms, så det ble ganske rimelig :)
 
Ja, ser på Homebrewstuff at det er bra pris.
Perlick Perl 525 Stainless Steel Draft Faucet  X4  $36.99  $147.96

4 1/2" Chrome Nipple Shank x 3/16" Bore 4X  $14.99  $59.96

Subtotal $208.42 + $50.75 Shipping & Handling (United States Postal Service (2-5 Day Delivery) - Priority Mail International) -
$259.17

Det er ikke så galt dette?
 
Kva med å høre med rutof? Har kjøpt tre rustfrie kraner frå han, og er meget fornøyd. Skal etter sigende vere dønn lik Perlick. Prisen er i allefall ikkje noko å sei på.
 
SølveB skrev:
Kva med å høre med rutof? Har kjøpt tre rustfrie kraner frå han, og er meget fornøyd. Skal etter sigende vere dønn lik Perlick. Prisen er i allefall ikkje noko å sei på.

På generelt grunnlag vil jeg fraråde folk til å kjøpe piratkopier, og det er definitivt disse kranene. Jeg har ikke noe mot Rutof, men å støtte piratkopier er som å skyte seg selv i foten, spesielt for oss som bor i teknologiutviklende land. :) Ekte Perlick er ikke så veldig dyrt heller, egentlig.
 
Bjarte H skrev:
SølveB skrev:
Kva med å høre med rutof? Har kjøpt tre rustfrie kraner frå han, og er meget fornøyd. Skal etter sigende vere dønn lik Perlick. Prisen er i allefall ikkje noko å sei på.

På generelt grunnlag vil jeg fraråde folk til å kjøpe piratkopier, og det er definitivt disse kranene. Jeg har ikke noe mot Rutof, men å støtte piratkopier er som å skyte seg selv i foten, spesielt for oss som bor i teknologiutviklende land. :) Ekte Perlic er ikke så veldig dyrt heller, egentlig.

Dette er tull Bjarte. Greit å vite hva du uttaler deg om.  De jeg har solgt er ikke pirat kopier. De har utseende lignende perlick. Laget i SS. Kvaliteten er god.  brukt de over lang tid. Ikke perlick, men  alt trenger ikke å være perlick. De kommer fra fabrikk som produser mye, adri prøvd å være kopi av noe.

Fins andre gode ting en perlick også.
 
For all del Rutof. Kranene du solgte kan være av akkurat like god kvalitet, og ofte kommer "kopiene" fra samme fabrikk som orginalen også. Poenget mitt er at når vi ikke kjøper originalen så støtter vi ikke de som har brukt mye ressurser på å utvikle patenten vi nettopp liker og kjøper Perlick for :)

Det var bare en oppfordring. Ingen ting mer ;)

Her er ett av bildene du la ut av kranen. Ser fin, men litt for lik ut synes jeg:
 

Vedlegg

  • Tappekran_2.jpg
    Tappekran_2.jpg
    49,1 KB · Sett: 398
Nå leste jeg for ikke lenge siden at Perlick var saksøkt for plagiat.     ::)

Uansett, det var da ikke Perlick som oppfant tappekraner, selv om det her på forumet kan høres ut som det eneste som eksisterer.
Antakelig var det vel "Perlick" som bare markedsførte en kinakran som sitt eget....
 
Tim skrev:
Nå leste jeg for ikke lenge siden at Perlick var saksøkt for plagiat.    ::)

Uansett, det var da ikke Perlick som oppfant tappekraner, selv om det her på forumet kan høres ut som det eneste som eksisterer.
Antakelig var det vel "Perlick" som bare markedsførte en kinakran som sitt eget....
Perlick har produsert kraner i en mannsalder. :)
Hvor leste du det?
De er forøvrig ikke oppfinnere, eller har noe enerett. Men de har da muligens patent på sitt system :)
 
Nettet er fullt av diskusjoner om Perlick vs Vent-Matic.   Det er stor enighet der ute om at Perlick er en rip-off av Vent-Matic men dårligere.
Leste en ganske så spesifik fortelling om at Perlick var saksøkt i forbindelse med dette, men fant det ikke igjen nå.

Edit:

Vent Matic Company Incorporated v. Perlick Corporation; Case No: 03-CV-307;
U.S. District Court for the Western District of Wisconsin - Vent Matic was the assignee of a patent for a beer faucet/tap for use in bars and restaurants. Perlick manufactures restaurant and bar equipment. After a joint venture between the parties ended, disputes arose over the ownership of certain issued patents and of inventions for which patent applications were pending. A settlement was reached on the eve of trial which clarified title and included negotiated licenses, allowing Perlick to use certain inventions in exchange for payment of royalties to Vent Matic.

http://www.hmclaw.com/cases.html
 
Hvilket i alle fall viser at Perlick ikke bare markedsfører en "kinakran" som sin egen. :)
 
Jaja, uansett er poenget at det ikke er så enestående.
Er vel også uansett produsert i Kina.

Apple/Samsung var vel egentlig en god sammenlikning.
 
Tim skrev:
Jaja, uansett er poenget at det ikke er så enestående.
Er vel også uansett produsert i Kina.

Apple/Samsung var vel egentlig en god sammenlikning.

Poenget er vel at Perlick har rettighetene til å produsere sine kraner?
 
Tim skrev:
Patenten er vel knyttet til funksjonen inni kranen, ikke hvordan den ser ut.

Det skal man ikke se bort i fra nei, men det er vel kanskje også ikke utenkbart at det er noen restriksjoner på hvordan kranene ser ut slik at man ikke tar feil av dem?

Noen som har noen bilder av hvordan disse kranene ser ut inni, altså demontert?
 
Om noen kan finne Perlick 425ss kraner så er jeg interessert, uansett hvor de kommer fra. Jeg har 5 fra før og de er fantastiske i bruk :yes:
 
Tilbake
Topp