Billig frakt fra Vin og Bar

evenge

Norbrygg-medlem
:godtoel: Jeg registerer at Vin og Bar i Lillestrøm (vis a vis COOP-OBS) har tatt inn et utvalg av malt og flytende gjær. Hva gjelder malt så er det jo greit for oss i Oslo-området å hente malt direkte fra butikk for å slippe postens høye fraktkostnader. Butikken har faktisk fått et rikelig utvalg av råvarer og de er også interessert i å ta inn råstoffer på oppfordring fra hjemmebryggere. Link til Vin og Bar finnes på Norbrygg sine hjemmesider.
www.vinogbar.no
 
Vet ikke om folk er klar over det, men jeg var nettopp på Vin og Bar i Lillestrøm (fin sykkeltur) og de sa at kjører varer ut til kunder i Oslo-området mot en avgift på bare 100,-  Det er betraktelig mindre enn å bestille fra alle de andre store leverandørene i både Norge og Sverige.

I det hele tatt er det svært hyggelige priser på det meste derfra - selv om nettsiden ikke er like brukervennlig som en kunne håpe. Mildest sagt :)  Dessuten har de masse varer som ikke står på nettstedet. Ikke minst malt fra Weyermann og humle. Så det kan lønne seg å ta en telefon. Dette kun til etterretning :)
 
Har benyttet meg en god del av de tidligere (når jeg drev med ekstraktbrygging), å må si meg enig med at de har en fantastisk service.
Men nå når de har begynt med ingredienser til allgrain, blir jeg å benytte meg av de igjen.
Tror de ligger litt over petit sine priser på malt.
Men med frakten fra petit blir det på det billigste 7,14kr/kg ekstra.
Dessuten kan man i krisetilfeller ringe en bestilling før de stenger butikken, å mota varene samme kveld :ilike:
 
Ser ut som de har ambisjoner om å bli Østlandets one-stop location for ølråvarer, ja ;)  Hvilket vi jo trenger.
 
Jeg er ofte i Oslo, og kunne tenkt meg å handle litt hos Vin & Bar når jeg først er der.

Noen som vet om de tilbyr knust malt?
 
Steinarja skrev:
Tror de ligger litt over Petit sine priser på malt.

Det skyldes nok at den malten de selger må de selv kjøpe hos petit eller andre norske importører som har avtale med leverandør.. Jeg var også innom en dag jeg var på en messe på Lillestrøm og ble overrasket over hvor bra tilbud de hadde. Fikk gjort noen dypdykk i gjærkjøleskapet.
Derson vinogbar får egen avtale med en maltleverandør tror jeg vi vil se bedre priser.

RuGE 
 
Jeg må si at 15,- per kilo for Weyermann pilsmalt når de faktisk må kjøpe gjennom Stana, er ganske imponerende :)  Håper de klarer å få agentur på Weyermann.
 
Hva er det med fraktprisene hos Petit?
Jeg fikk nesten sjokk da jeg måtte betale 140kr for en pakke på noen hundre gram!  :eek:
Hadde jo selvsagt blandet inn den gamle postadressen når jeg sendte ordre (hadde akkurat flyttet), så måtte betale for 2x frakt på 140kr.
Dette gjorde gjær og humlepakken usannsynlig dyr!

Det er jo VESENTLIG dyrere enn om jeg skulle sende samme pakken selv, som ville bli 55kr eller deromkring!

DEt er faktisk så ille at jeg kvier med for å bestille hor Petit uten at jeg MÅ  :-\

Dessuten, de oppgir fraktpriser +mva, noe som etter regelverket ikke er lovlig med mindre de henvender seg til bedrifter, dette er vel helst rettet mot forbruker.
 
RuneGE skrev:
Steinarja skrev:
Tror de ligger litt over Petit sine priser på malt.

Det skyldes nok at den malten de selger må de selv kjøpe hos Petit eller andre norske importører som har avtale med leverandør.. Jeg var også innom en dag jeg var på en messe på Lillestrøm og ble overrasket over hvor bra tilbud de hadde. Fikk gjort noen dypdykk i gjærkjøleskapet.
Derson vinogbar får egen avtale med en maltleverandør tror jeg vi vil se bedre priser.

RuGE 


De er igang med at finne en leverandør selv..... 
 
Tilbake
Topp