Blinckmann gjæringstank

Noen som har erfaring med Blinckmann gjæringstanker?

Har nettopp fått meg en 7 gal, men lurer på om det kan være en produksjonsfeil på "racking arm".

I henhold til manualen skal mutteren på racking arm kun trekkes relativt lett til for at gjennomføringen skal være tett. Utfordringen er at jeg må trekke svært hardt til for å få "racking arm" til å stå stramt slik at den følger med når jeg vrir på ventilen. Skal det virkelig være slik?
 
Alt er relativt, jeg klarer ikke å skru min fast med håndmakt, så jeg bruker en skiftenøkkel.
Men jeg bruker ikke mer makt enn at den sitter fast og kan roteres..
 
Bernts skrev:
Alt er relativt, jeg klarer ikke å skru min fast med håndmakt, så jeg bruker en skiftenøkkel.
Men jeg bruker ikke mer makt enn at den sitter fast og kan roteres..

Jeg må skru såpass hard til at mutteren skraper mot veggen på innsiden av tanken, og det ble riper i tankveggen. Skal det være slik?
 
På mon tank så skrur jeg den også inntil tanken, men den skraper ikke opp veggen. Du har husket pakning?
 
Bernts skrev:
På mon tank så skrur jeg den også inntil tanken, men den skraper ikke opp veggen. Du har husket pakning?
Ja, pakningen er på. Den bidrar for øvrig i feil retning........  :help:
 
Jeg får rette litt på meg selv, jeg skrur den inntil tanken, men ikke så mye at den tar i veggen... Jeg hadde kontaktet selgeren...
 
Tilbake
Topp