Jeg opplever av og til lekkasjer både på de rød/hvite kranene, og også på de svarte fra Vinogbar. Min erfaring er at det kun sjelden skyldes selve kranen, men heller "montøren". Jeg bruker 2 pakninger, en på hver side, og passer på å stramme "akkurat passe". Teiter du til slik at du blir blå i trynet så deformerer du pakningen og får garantert en liten dam av øl på gulvet. Etter at vi oppdaget dette, så har vi lite problemer med lekkasje, men har uansett etterhvert gått mer og mer vekk fra kraner. Vi bruker hevert, med et bøyd stålrør i karet og en utvendig klemme på slangen for å åpne/lukke. Suger gjennom en desinfiserende våtserviett.
Mht renhold, så MÅ disse demonteres og vaskes innvendig. Ta godt tak i gjengestussen med ene hånden og den røde delen med den andre, og dra og bend samtidig så deles kranen i to. Veldig lett å klemme den på plass igjen etterpå. Det ligger alltid litt gugge inni der. Tror også det vil være en fordel å kjøpe nye pakninger innimellom da det ser it til at de blir noe stive og harde etterhvert.