Bratberg Kompaktbrygger, 35 liter

Vurderer å gå til innkjøp av dette selv. Er førstegangsbrygger (første post i dette forumet også!) og dette virker rimelig perfekt til formålet mitt :) Hadde vært spennende å hørt om noen har brygget på dette enda og hvordan førsteinntrykket er å brygge på det.
 
Jeg skal brygge en IIPA på bratberg 2gen imorra, så da skal jeg gi tilbakemelding. Sjekket det medfølgende termometeret i kokende vann, viste 99,7, det må vel være innafor? Har ikke isvann, er det vits å prøve i isvann??
 
Tenkte å bestille denne ikveld, men er litt usikker på om jeg skal kjøpe med pumpa. Bør jeg ha den eller går det greit å sirkulere manuelt i starten? Eventuelt gå for en annen pumpe i fremtiden.
 
Jeg har testet bryggeren min i kveld og er veldig fornøyd:) men vørteren koker ikke når jeg stiller termostaten inn på 100 grader med kun 2000w elementet inne slik det står i
bruksanvisningen, jeg må sette den på 140 men da fosskoker det nesten. Noen andre som har fått testet dette?
 
Jeg har testet min også idag ;) vørter kokte som bare det ved 100grader og 2kw element inne :) nesten for mye slik at jeg måtte passe litt på ellers hadde det kokt over,slo over på 5oow og av med 2kw og da kokte det ikke..slik at jeg endte opp med og bytte litt ..
 
Tenkte å bestille denne ikveld, men er litt usikker på om jeg skal kjøpe med pumpa. Bør jeg ha den eller går det greit å sirkulere manuelt i starten? Eventuelt gå for en annen pumpe i fremtiden.

Jeg ville valgt å ta med pumpa, men går helt fint å sirkulere manuelt også. Jeg anbefaler denne eller tilsvarende fra norske bryggesjapper, og ikke bare kjøpe en tilfeldig på ebay.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
 
Jeg har testet bryggeren min i kveld og er veldig fornøyd:) men vørteren koker ikke når jeg stiller termostaten inn på 100 grader med kun 2000w elementet inne slik det står i
bruksanvisningen, jeg må sette den på 140 men da fosskoker det nesten. Noen andre som har fått testet dette?
Hvordan setter du den på 140gr? Når jeg går over 100 så går den på minimum igjen
 
Da har jeg bestilt en Bratberg Kompaktbrygger. Det stod egentlig først mellom BB30 og BB60 før jeg tilfeldigvis kom over denne. Fikk inntrykk av at byggekvaliteten på denne var bedre enn BB30 ihvertfall. BB60 er en anelse dyr, og ser i utgangspunktet også mest for meg å brygge 25 liter av gangen. Er den eneste i husstanden som drikker "sånt" øl, så synes i utgangspunktet det er nok med 50 flasker for hvert brygg. Har jo tenkt å brygge en del forskjellig, og det skal jo drikkes opp også... :)
Etter å ha slukt det meste av kommentarer på dette forumet bestemte jeg meg. Erfaringene er jo stort sett positive med forrige generasjon, og ut fra det en leser så virker endringene på den nye fornuftige.
Ble litt skremt av at enkelte har ventet fryktelig lenge på denne, men den skulle ihvertfall (fortsatt) være på lager. Kvalitetskontrollen kunne sikkert også vært bedre, så bildene som en uheldig kar hadde lagt ut...
Så nå krysser jeg fingrene og gleder meg til å komme i gang! :)
 
Hei.
Er også nybegynner og valget falt altså på denne. Så dette blir moro med mye spennende øl og ikke bare de kjedelige typene i butikken. For å ikke snakke om at man får laget dem selv
Men fra spøk til hevert, er det noen som har bestilt iløpet den siste uken og fått sendingsbekreftelse? Fikk mail fra brygging.no at pakken skulle sendes på fredag men har ennå ikke mottatt noe sendingsbekreftelse.

Fersking.
 
Bestilte natt til i dag, men har ikke fått noe annet enn bekreftelse på kjøp. Venter i spenning på sendingsbekreftelse. Bør jo ikke ta all verdens tid...
 
Kommer ikke Bratbergern med effekt regulator denne gangen?

Nei den kommer ikke med effektregulator, men den har elementer på 2000w og 500w.
Håper det gir litt bedre kok enn på gen 1 med 1500w og 1000w.
Hvor 1500w ble litt lite og med begge inne på 2500w ble gir mye og at det svidde seg.

Bør også være enkelt å sette inn en effektregulator om man finner ut at det er nødvendig. Noe jeg satser på at det ikke gjør.
 
Har fått Bratberg 35 l i hus. Har bare pakket ut og sett. Det var nevnt tidligere i tråden trinnløs heving av meskekaret, men det er det vel ikke utstyrt for? Det blir nok en liten talje i taket om nødvendig. Tror jeg, eller?
 
Har heller ikke fått noe annet enn bekreftelse på kjøp. Bestilte i går formiddag. Håpet å se en sendingsbekreftelse da jeg åpnet e-posten i stad, men den gang ei... Er ikke akkurat tålmodig, det er som å vente på julaften dette... :)
 
Tilbake
Topp