Brewly W-34/70

Tro om jeg var for rask på avtrekkeren der, er ikke sikker på om ølene mine har noe å gjøre i en konkurranse helt enda:oops:
Det virker da som de får gode anmeldelser:).

Jeg er helt sikker på at jeg ikke blir årets hjemmebrygger, sjøl om jeg har sendt inn en del øl jeg drikker rmed stor glede. Jeg bare håper på anstendige poengsummer. Og sånn skal vi tenke, synes jeg. Liker du ølet ditt, er det godt nok til å sende inn.
 
Det virker da som de får gode anmeldelser:).

Jeg er helt sikker på at jeg ikke blir årets hjemmebrygger, sjøl om jeg har sendt inn en del øl jeg drikker rmed stor glede. Jeg bare håper på anstendige poengsummer. Og sånn skal vi tenke, synes jeg. Liker du ølet ditt, er det godt nok til å sende inn.
Joda, jeg er ikke sånn sett redd for å bli slaktet, selv om det skulle være utfallet, men jeg tenker på alle de på dugnad som står for disse flotte arrangementene, tenker at de har mer enn nok å ta seg til om ikke de skal måtte fumle med middelmådig "brødvann" som kona humrende kaller øl :p
 
Joda, jeg er ikke sånn sett redd for å bli slaktet, selv om det skulle være utfallet, men jeg tenker på alle de på dugnad som står for disse flotte arrangementene, tenker at de har mer enn nok å ta seg til om ikke de skal måtte fumle med middelmådig "brødvann" som kona humrende kaller øl :p
Dommerne trenger trening, og bør ta dårlige øl minst like seriøst som gode.

Når det gjelder mottakssentralen (=meg), så tar jeg gjerne så mye som mulig. Det viktige for meg er at folk ikke surrer tre kilometer med gaffa rundt indrefileten:).
 
Tro om jeg var for rask på avtrekkeren der, er ikke sikker på om ølene mine har noe å gjøre i en konkurranse helt enda:oops:
Jeg gir blanke og sender inn øl jeg ikke er fornøyd med. Greit å ha noen som er i stand til å sette ord på det.

Men selv anstendige poengsummer kan føles som slak når man kun leser kommentarene. Sist konkurranse jeg fikk svar på en saison som hadde 34 og 38 poeng. En poengsum jeg er fornøyd med.

Noen kommentarer
"vokser veldig i munnen."
"Stikkende søt"
"Lite av det typiske saison-preget"
"Uryddig"
"Svak humle"

Nå er min framstilling både urettferdig og ubalansert ovenfor dommerne fordi de har vært både konstruktive og gitt mer positive kommentarer. Poenget er at for noen vil dette oppleves brutalt for det som dommerne mener er et godt øl.

Jeg er forøvrig ikke enig med dommerne i bemerkning på hard karbonering. Dette er en tross alt en Saison, som skal ha hard karbonering. To sukkerbiter på 0.5 gir 2.9 co2 som er i nedre del av hva stilen skal ha.
 
Jeg gir blanke og sender inn øl jeg ikke er fornøyd med. Greit å ha noen som er i stand til å sette ord på det.

Men selv anstendige poengsummer kan føles som slak når man kun leser kommentarene. Sist konkurranse jeg fikk svar på en saison som hadde 34 og 38 poeng. En poengsum jeg er fornøyd med.

Noen kommentarer
"vokser veldig i munnen."
"Stikkende søt"
"Lite av det typiske saison-preget"
"Uryddig"
"Svak humle"

Nå er min framstilling både urettferdig og ubalansert ovenfor dommerne fordi de har vært både konstruktive og gitt mer positive kommentarer. Poenget er at for noen vil dette oppleves brutalt for det som dommerne mener er et godt øl.

Jeg er forøvrig ikke enig med dommerne i bemerkning på hard karbonering. Dette er en tross alt en Saison, som skal ha hard karbonering. To sukkerbiter på 0.5 gir 2.9 co2 som er i nedre del av hva stilen skal ha.
Skjønner, jeg får se hva jeg finner ut, men hadde jo vært greit å få enda en arena å få vurdert ølene sine :)
 
Mulig jeg er blind og har scrollet forbi noe vesentlig, men hvordan gjør vi opp?
Det gjør vi når jeg har mottatt pakkene, pakket de om og sendt de :) Når det gjelder hvordan jeg blir å gjøre det kan du sjekke innlegget mitt på forrige side.
 
Da har jeg bestilt, jeg bestilte 40 pakker ekstra så vi kom ned på 24,- pakken. Det betyr også at hvis noen skulle ønske flere pakker eller andre som ikke var med på denne bestillingen vil ha er det altså 40 pakker tilgjengelig :)

Til dere som har vært med på bestillingen, jeg har funnet bobleplast konvolutter til 5,- pr stykk og for de av dere som har bestilt under 30 og forsendelsen havner under 350 gram, vil frakten på brevet bli 55,-. For de av dere som havner over 350 gram vil frakten bli 70,-

Om alle syns dette er greit så er det bare å gi innlegget en tommel, om noen har et bedre forslag til forsendelse fra meg til dere, så send meg gjerne en pm :)

Vis vedlegget 59055
@-Tormod-
 
Allright. Så vi sender deg adresse og relevant info på pm og tar det derfra?
Jeg har endel av dere fra før, men dere må gjerne sende infoen på nytt, sånn tilfelle noen har flyttet, og skulle noen ikke få med seg dette innlegget så sender jeg en pm til de i god tid før alt skal sendes avgårde :)
 
Jeg har ikke fulgt så godt med i denne tråden. Noen som vil oppdatere meg med hva som er spessielt med denne gjæren?
 
Jeg har ikke fulgt så godt med i denne tråden. Noen som vil oppdatere meg med hva som er spessielt med denne gjæren?
Kort fortalt, bedre undergjæret til 1/3 av prisen. Den lange versjonen vil jeg tro ligger en plass i denne tråden, men for min del da så syns jeg den er renere, med det mener jeg at malt og humle skiller seg mer ut, ølet virker til å bli mer direkte, separert men balansert og ikke som en suppe av smaker enn må leite etter.

Først kommer aroma av malt mens glasset er på vei mot munnen, så treffer en ren og krisp smak av leskende malt tungen før bitterheten kommer sigende etterhvert som ølet renner forbi tungen.

Jeg syns jeg får omtrent det samme resultatet med Diamond, og hvem vet om jeg hadde merket forskjell i en blindtest, hva fermentis sin 34/70 angår håper jeg at jeg hadde klart å skille de i en blindtest for den syns jeg er mer fruktig, og alt føles veldig ubalansert som i, at smaksløkene går frem og tilbake for å finne ut om det er maltsødme, humle fruktighet eller estere jeg smaker, om det ga mening.

Nå er jo jeg svært påvirkelig, så jeg klarte jo ikke holde meg unna å handle enda mer unødvendig utstyr, så nå har jeg kjøpt 2xoxebar https://www.olbrygging.no/kegland/105194/2-pack-oxebar-8l-mini-keg-polymer-fat-med-kork-og-håndtak og tilhørende tapping head https://www.olbrygging.no/kegland/1...g-head-kit-tappeutstyr-til-oxebar-polymer-fat

Så da blir det vel noen splittbrygg på meg, endelig, så jeg skal komme tilbake til spørsmålet ditt ved en senere anledning :)
 
Sist redigert:
Er det noen som har en pakke Brewly W-34/70 til overs? Send meg evt. en melding – betaler selvsagt for pakken+frakt på Vipps.

Tenkte å kjøre en test med lagertørrgjær og varmgjæring. Fermentis W-34/70 mot f.eks. S-189, Lallemand Diamond og Brewly.
 
Er det noen som har en pakke Brewly W-34/70 til overs? Send meg evt. en melding – betaler selvsagt for pakken+frakt på Vipps.

Tenkte å kjøre en test med lagertørrgjær og varmgjæring. Fermentis W-34/70 mot f.eks. S-189, Lallemand Diamond og Brewly.
Siden pakka fra Kloakk ankom i dag så har jeg sikkert ei pakke å avse. Send meg en PM dersom du ikke allerede har fått tak i.
 
AEB W FERMOLAGER 11,5 G og 500G
Noen av dere som har prøvd denne https://maltmagnus.se/p/ingredienser/jast/w-fermolager-115-g.html#reviews samme pris som brewly i små pakker men kanonbillig i 500 g poser. Vi MVB har brukt den nå et på 4- 5 batcher og kan varmt anbefales. Krispere enn 34/70 og med moms ( 15%) og frakt så kommer vi ut på rundt 500 kr pakken om en kjøper noen. Brukte diamond tidligere men koster 1600 Kr pakken så vi fortsetter nok med denne. Har veldig bra utvalg i 500g Har en variant av US 05 også.
 
Tilbake
Topp