Da har jeg satt pils med Diamond og Brewly. 26 liter av hver står på kjellergulvet, der det er 11 grader. Har tenkt å ta av lokket på flatbottom'ene og bare legg en bit folie over til hovedgjæringa er over. Og så skal de få forskriftsmessige doser med Fermaid O, og dermed regner jeg med at neste års norgesmestertittel er i boks
.
Men angående Brewly: Jeg gjorde en litt foruroligende oppdagelse i dag. Posene er ikke vanntette. Konvolutten med forsendelsen fra
@Kloakk blei liggende i postkassa, som jo ikke holder fuktighet ute, over helga, og da jeg helte ut gjær til en SNS i dag tidlig, satt det igjen litt gjær på innsida av posen. Det gjør det jo ellers aldri. Og da jeg etter hvert fikk tenkt litt, tok jeg en av de tomme posene og satte i litt vann - og etter en kort stund var det vann i posen.
Jeg regner med at det ikke er noe problem så lenge fuktighet ikke kommer til - men jeg synes det er greit at folk får sjansen til å ta forholdsregler. Du kan gå tur i regnet med en pose 05, men la brewly'n sitte tørt hjemme
.