Å, dæven! Enda en? Håper de har flere på lur slik at man får prøvd det ut.
Det burde du få til. Dette var min største ølopplevelse så langt i år... fantastisk diggÅ, dæven! Enda en? Håper de har flere på lur slik at man får prøvd det ut.
Var innom Fullers for et par uker siden. Der sa de at de mesket i fire timer.Den lange mesketiden skyldes nok at konverteringen tok mye lenger tid med den tidens malt. Moderne malt er så høymodifisert at det er liten grunn til å bruke over 90 minutter. 60 er vel nok i de fleste systemer.
Oppskrift? Fullers brygger også disse to samtidig. Party gyle.Planlegger 2 engelske klassikere til bryggedagen lørdag. Fullers ESB og London Pride 2 brygg som skal taes parallelt. Blir sikkert kaos , men øl blir det lell
FEIL!!! Irsk. Kan ikke kalle noe irsk for britisk, vettu'! Skamme seg!I dag er 25 liter Dry Stout helt ut. (Strengt tatt ikke "engelsk", men i alle fall fra de britiske øyer. Regner med at det er innafor.)
FEIL!!! Irsk. Kan ikke kalle noe irsk for britisk, vettu'! Skamme seg!
Det er dessverre helt sant.hehe - var klar over den der, så uttrykket er valgt med omhu. Jeg bruker det geografiske begrepet, ikke nasjonsbegrepet: "The British Isles are a group of islands off the north-western coast of continental Europe that consist of the islands of Great Britain, Ireland and over six thousand smaller isles." (Wikipedia")
Husk to n'er og to s'er i Guinness. (Beklager, men jeg har alltid hatt stor glede av å rette på lærere).Jeg ville ikke drømme om å kalle en ire for brite, eller insinuere at han drakk et britisk øl når han hygget seg med sin pint Guiness!
Helt klart!Men det gir vel mening å betrakte øl fra de bitiske øyer som én gruppe?
Hei, ny her inne. Personliger jeg stor fan av britisk øl, og det vil vel aldri være ut? Når det er sagt: håper å kunne dra nytte av kunnskap og erfaringer fra andre medlemmer her inne:9
Norberg
SharpKnife
Klikka på linken din. Viste ikke at michelinguiden hadde delt ut stjerner i Moss. Trodde det bare var RE-NAA som hadde fått stjerne utafor Oslo.Hei, ny her inne. Personliger jeg stor fan av britisk øl, og det vil vel aldri være ut? Når det er sagt: håper å kunne dra nytte av kunnskap og erfaringer fra andre medlemmer her inne:9
Norberg
SharpKnife
Strålende! Masse kunnskap og engasjement , og ingen grunn til å la seg styre av programleder. Kanskje vi kan få dr Michelsen til å stråtørke litt brown malt? And Shut up about Barclay Perkins!http://barclayperkins.blogspot.no/Fantastisk episode om historiske Britiske øltyper med Ron Pattinson.
Vintage English Beer Brewing with Ron Pattinson – BeerSmith Podcast #75
http://beersmith.com/blog/2014/02/1...wing-with-ron-pattinson-beersmith-podcast-75/
... eller i det minste hvor han burde ha kjøpt det.Velkommen! Her er ikke gode råd dyre. Mange forvalter også kunnskapen om hvor David kjøpte ølet.
Well put!Jeg brygger vel både tysk og belgisk og amerikansk og engelsk, men det engelske er nok det som er mest sentralt for meg. Alle de amerikanske furktkompottene blir nokså kjedelige, synes jeg - men skal ikke nekte for at det noen ganger er akkurat det jeg har lyst på. Og de gangene er det veldig godt.
Jeg er vel nokså konservativ når det gjelder øl. Fikse eksperimentbrygg med morsomme ingredienser har jeg aldri klart å like. Gi meg en god pale ale, og jeg er lykkelig. Jeg synes stadig denne tråden har et vesentlig budskap.