Neh, gjør jeg noe, så gjør jeg det skikkelig. Hele slikkepotten gikk ned i Speidelen etter kok. Ikke noe halvgjort her
No vart eg veldig interessert i resten av historienHei! Jeg heter Ole, er 48 år gammel og brygger med Speidel. Lurer på om de billige slikkepottene fra IKEA er food-grade?
Dette er vel ingen bryggertabbe men heller mere i retning gubberøreHei! Jeg heter Ole, er 48 år gammel og brygger med Speidel. Lurer på om de billige slikkepottene fra IKEA er food-grade?
Hei! Jeg heter Ole, er 48 år gammel og brygger med Speidel. Lurer på om de billige slikkepottene fra IKEA er food-grade?
Not an option! To infinity and beyond!Løsningen er enkel: Du må slutte å brygge så sterkt øl!
Du bør sørge for å ha en standard for hvor mange halvlitere med styrke 5%, 6%, 7% og 8% det tar før du ikke lenger klarer å si "høyesterettsjustitiarius" tydelig. Dermed kan du beregne alkholstyrken, og hvis du så har husket å notere deg FG, kan du ganske enkelt regne ut OG. For dette kommer ganske sikkert til å gjenta seg..