Freddy skrev:Takk!
Faktisk så la Bryggselv.no samme instruksjoner på fjesboka nettopp! "Krisen" er avverget! ;D
Oh Lykke!
Tom-Andre´ skrev:Får tommel opp på leveringstid men tommel ned på fraktpris..Bestillte 81kg malt i går fra Petit frakt kom på 701kr men bryggselv skulle ha 1033 for samme mengde det er en prisdifferanse på 332 kr. Samtidig ble malten også et par hundringser billigere fra Petit
Spør av ren nysgjerrighet, hvor viktig er det at gjæren oppbevares så kjølig at det må legges på is for en transport på et døgn eller to?Odland skrev:Ser at Bryggselv nå tilbyr ispose til gjær for dem som ønsker dette. Da har man valget
http://bryggselv.no/ds_product_info.php/products_id/815
Grei løsning
Var vel noe sånt jeg tenkte meg, er rimelig fersk derfor spørsmålene, vil vel tro at gjæren blir "drept" på en eller annen gitt temperatur, er denne eventuelt veldig variabel etter gjærtype?gustavf skrev:Forholdsvis lite viktig. Jeg tror ikke noen vil klare å komme opp med et pålitelig tall.
Situasjonen er en litt annen om det er en fare for at gjæren kan bli skikkelig varm. En del amerikanske nettbutikker tilbyr is til gjæren, og dersom gjæren havner i ei mørklakkert postkasse i New Mexico en varm sommerdag, er det noe litt annet enn Østllandet på en hustrig vårdag.
Ja det har jeg i alle fall lest på fb. Som jeg ser frem til det.Logaren skrev:Har jeg forstått det riktig at bryggselv skal til med butikk i Kristiansand? Bor midt mellom Stavanger og Kristiansand, og etter det nye IKEA dukket opp i Kristiansand, så vil fruen kun dit....