Bryggselv.no

Jeg vet ikke helt når dette skjedde. Grunnet en uvanlig kald vinter ble det ikke så mange brygg. Men når jeg stirrer på utvalget i nettbutikken så er sekker med malt på 25kg borte ifra utvalget???  :eek:  :eek:  :eek:  Må jeg bytte leverandør?  :eek:  :eek:  :eek:
 
Takk!

Faktisk så la Bryggselv.no samme instruksjoner på fjesboka nettopp! "Krisen" er avverget!  ;D

Oh Lykke!
 
Må få hive meg på denne. Bor 20 min unna Bryggselv og kjører innom og henter. Føler meg alltid velkommen, utrolig bra service, ferske råvarer og de som jobber der har mye kunnskap.
Fikk også være med inn i kjølerommet og plukke ut gjær til en lys belgier jeg skull brygge for et par uker siden. Fikk samme følelsen som da jeg gikk inn i en diger godte eller lekebutikk som liten :ilike:
 
Kommer alltid til å handle hos bryggselv. Fantastisk service, utrolig kjapp leveringstid, ferske råvarer og kunnskap hos de ansatte. Har bestilt alle kjelene mine der med ekstra påmonterte kraner med godt håndtverk. Så er det veldig positivt for meg at man kan velge å få tilsendt faktura eller nedbetale.  :ilike:
 
hehe Jeg ble skikkelig svett ja! Nå er jeg beroliget og jeg må si at Bryggselv imponerer. Jeg kommer nok til å bli trofast kunde lenge.
 
Tom-Andre´ skrev:
Får tommel opp på leveringstid men tommel ned på fraktpris..Bestillte 81kg malt i går fra Petit frakt kom på 701kr men bryggselv skulle ha 1033 for samme mengde det er en prisdifferanse på 332 kr. Samtidig ble malten også et par hundringser billigere fra Petit

Har ikke sjekka så store mengder som deg, men jeg har sjekka på 1 sekk pilsmalt:
(Pris inkl. rabatt og frakt)

Olbrygging.no:      663,-     Fuglsang
Brygging.no:        650,-    Weiermann 
Bryggeland:          584,-     Weiermann
Petit:                    559,-     Castle                    
Bryggselv:             551,-     Heidelberg


Nå er jo dette selvfølgelig forskjellige typer pilsmalt, kanskje ikke sammenlignbare kvalitetsmessig?
Men gir vel uansett et bilde av prisnivå.

Bryggeland har en rar ting der forresten: "Buy 25 for kr 10 each og save 34%"  men det står ikke hvordan man får denne rabatten. Legger man inn 25 får man ikke 10,. kr kiloen som jeg antar dette skulle bety.
 
Er "nybegynner" og har av tilfeldige årsaker gjort alle netthandler til nå hos bryggselv.  Har tydeligvis vært heldig med det valget :skitbra:
 
Odland skrev:
Ser at Bryggselv nå tilbyr ispose til gjær for dem som ønsker dette. Da har man valget :)

http://bryggselv.no/ds_product_info.php/products_id/815
Grei løsning
Spør av ren nysgjerrighet, hvor viktig er det at gjæren oppbevares så kjølig at det må legges på is for en transport på et døgn eller to?
Eller sagt på en annen måte, hvor mye taper gjæren seg på å oppvarmes til rundt 20 grader i et døgn?
Er vel tross alt ikke organtransport dette  ;D
Har personlig glemt å hive gjæren i kjølern etter innkjøp så den har fått et døgn eller to i rom temperatur før bruk, blitt brukbart øl alikevell tror jeg.
 
Forholdsvis lite viktig. Jeg tror ikke noen vil klare å komme opp med et pålitelig tall.

Situasjonen er en litt annen om det er en fare for at gjæren kan bli skikkelig varm. En del amerikanske nettbutikker tilbyr is til gjæren, og dersom gjæren havner i ei mørklakkert postkasse i New Mexico en varm sommerdag, er det noe litt annet enn Østllandet på en hustrig vårdag.
 
gustavf skrev:
Forholdsvis lite viktig. Jeg tror ikke noen vil klare å komme opp med et pålitelig tall.

Situasjonen er en litt annen om det er en fare for at gjæren kan bli skikkelig varm. En del amerikanske nettbutikker tilbyr is til gjæren, og dersom gjæren havner i ei mørklakkert postkasse i New Mexico en varm sommerdag, er det noe litt annet enn Østllandet på en hustrig vårdag.
Var vel noe sånt jeg tenkte meg, er rimelig fersk derfor spørsmålene, vil vel tro at gjæren blir "drept" på en eller annen gitt temperatur, er denne eventuelt veldig variabel etter gjærtype?
Tenkt situasjon lager gjær blir liggende på en kjøkkenbenk i 22-25 grader et par døgn, bør man da hive gjæren?
 
Det er sikkert noe avhengig av gjærtype, men under 35 skal i hvert fall gjæren overleve i kortere periode. Et par dager på kjøkkenbenken burde ikke være kritisk.

Grunnen til det litt uklare svaret er at det finnes dårlige med data på dette. Jeg har ikke sett noen pålitelig kilde som har informasjon om hvordan vitalitet på gjær fra de typiske leverandørene er over tid, og i hvert fall ikke med temperaturvariasjon som en faktor.
 
Det hender de gjør tabber hos bryggselv også. Men heldigvis så retter de fort opp i det!

Kort historie: Henter pakke med magnetrører m/tilbehør i posten. Kjøper gjær og DME hos bakke brygg. Starter å røre i starteren, og pakker opp pakka. De hadde glemt å legge ved magnetpinnene!  :bank2:

En rask telefon senere så er pinnene i posten allerede :skitbra:

Men den nyeste bling'en må stå ubrukt intil videre....
 
Hadde man bare hatt det for hånd! Men det hele løste seg. Hadde laget en alt for stor starter mtp magnetrører uansett  :)
 
Har jeg forstått det riktig at bryggselv skal til med butikk i Kristiansand? Bor midt mellom Stavanger og Kristiansand, og etter det nye IKEA dukket opp i Kristiansand, så vil fruen kun dit....
 
Logaren skrev:
Har jeg forstått det riktig at bryggselv skal til med butikk i Kristiansand? Bor midt mellom Stavanger og Kristiansand, og etter det nye IKEA dukket opp i Kristiansand, så vil fruen kun dit....
Ja det har jeg i alle fall lest på fb. Som jeg ser frem til det.
De skal vist åpne i løpet av januar.
 
Tilbake
Topp