Bryggselv.no

Helt utrolig kjapp levering fra bryggselv til Trondheim. Bestillte varer den 11 jan, sånn i 13-14 tiden. Kunne hentes på postkontoret dagen etter klokken 19. Anbefales :)
 
Ja, men det begynner å gå vel fort i svingene der også nå. Fikk pakke i dag. Den inneholdt 3 feil. Bestillte wlp 090 MED IS, den kom uten. Bestillte 4 kg malt IKKE KVERNET, den kom kvernet. Fikk 100 gram citra UTEN alfasyre innhold merket på pakken. Det verste her er selvfølgelig gjæren som kom uten is og at malten er for fint kvernet til speidel.
 
Knut1 skrev:
Ja, men det begynner å gå vel fort i svingene der også nå. Fikk pakke i dag. Den inneholdt 3 feil. Bestillte wlp 090 MED IS, den kom uten. Bestillte 4 kg malt IKKE KVERNET, den kom kvernet. Fikk 100 gram citra UTEN alfasyre innhold merket på pakken. Det verste her er selvfølgelig gjæren som kom uten is og at malten er for fint kvernet til speidel.

Hvis du ringer eller sender en e-post til Erik på Bryggselv kommer dere nok frem til en god løsning. Overraskende mange feil, kanskje han har fått hjelp til å pakke? Sikkert verdifullt for ham å få tilbakemelding på det uansett.
 
Jeg regner med at han leser denne tråden, siden den omhandler levebrødet hans. Og det er ikke første gang det har manglet is til gjæren. På "pakkseddelen" står det bare kansellert når det gjelder hva som er skrevet inn i merknader. Når det gjelder flytende gjær så kjøper jeg bare veldig fersk gjær, og alltid med is. Hvis butikken ikke har mulighet til å sende med is, så kjøper jeg heller ikke gjær der.
 
Uten at jeg er en ekspert på noen måte når det kommer til gjæret, men nå som det er "vinter" i Norge er vel ikke ispakken så kritisk?
Ser for meg at pakkene ikke blir oppbevart i varme rom under transporten. Med mindre man velger å få tilsendt til postkontor.

Selv velger jeg alltid å få pakken på døren, og regner med at pakken alltid er i en kontainer eller varebil under transporten fra øst til vest i landet.
Og da pakken kommer på døra er innholdet alltid kaldt.

Men om sommeren ser jeg for meg at behovet for kjølepakke er større.

Som sagt, er ikke ekspert og kan godt ta veldig feil her. :)
 
Rettelse: Kikket på ordren nå, og der hadde jeg bestillt knust malt. Altså min feil, ikke bryggselv.no.  :bank2:

Jeg bruker 8- 10 timer på et brygg, da synes jeg det er viktig å ha en riktig behandlet gjær med de beste forutsetninger. Når det gjelder oppbevaring hos posten, så er dette litt forskjellig og en faktor man ikke har kontroll på.

Vi har handlet endel på bryggselv, både på nettet og i selve butikken. Vi har bare gode erfaringer derfra. Pakkene ankommer meget raskt. En gang gikk beergun min i stykker og vi ringte kl 15:00 og bestillte en ny. Han sendte en ny med posten samme dag!
 
Har du snakket med Erik ang. feil-leveransen?

Jeg oppfordrer alle til å ta opp problemer med leverandøren før man tar det ut i offentligheten. Det skal mange gode tilbakemeldinger til for å veie opp for en dårlig :)
 
Nå har jeg bare bestilt to ganger derfra, men har både fått med og uten is. Vet ikke om det kan ha noe å gjøre med gjærtype? Fikk uten når jeg bestilte alegjær, mens pilsnergjæren kom med.

Ellers opplevde jeg også feillevering med den ene bestillingen, men måten dette ble håndtert på gjør meg bare mer lysten på å fortsette å bruke bryggselv. Det er jo gjerne når noe går galt at man virkelig får testet servicenivået. Skrev mail, fikk svar tilnærmet umiddelbart etterpå, og noen timer senere var nye varer på vei  :skitbra:
 
Jepp, da er det min tur! :)

Er temmelig fersk i dette faget, her oppe i Hallingdal går det forløpig i ølsett. Har holdt meg til div. Coopers og dette har smakt bra, kanskje bedre enn ventet tom. Bestilte i forrige uke et sett fra Bryggselv. Varene kom usedvanlig raskt og karen var meget
hyggelig på tlf.

Har ellers planer om et mikrobryggeri etterhvert, det er vel noe å hente på sluttresultatet.

Vel,vel, dette var mitt første innlegg her inne! :hadet:
 
Tilbake
Topp