C02-flasker og brannslukningsapparat

Start en ny tråd om det i Utstyr, fx. slange/overgang for å fylle gassflasker, jeg vet det er noen her som har det uten å i farten kan peke direkte på det.
For å fylle små flasker trenger du overgangen og ikke slanger, de er jo ganske lette å håndtere.
 
Nydal skrev:
Odland skrev:
Nydal skrev:
Overgang går an å bruke ja! Takker :)

Del gjerne hva du bruker som overgang. Fikk samme flaska med tralle tidligere i år

Hyler ut så snart jeg har fått begge flaskene i hus.
Nå har jeg omsider fått begge flaskene, men har lett høyt og lavt etter en rimelig overgang. Det skulle vise seg å være en nærmest umulig oppgave så det endte opp med at jeg kontaktet Tess og fikk laga en høytrykks-slange med CO2-kobling i begge ender. Tror det hele kommer på rundt 800kr..
 
Hvor full vil da mottagerflaska bli? Er det nok trykk til å fylle flaska helt opp, eller blir den bare halvfull?
 
Mottakerflaska vil bli helt full av flytende CO₂ så sant stigerøret i donorflaska er inntakt eller at donorflaska snus på hodet hvis stigerøret mangler. Trykket i mottakerflaska vil derimot ikke kunne overstige trykket i donorflaska, men vil forbli likt.
 
bidland skrev:
Jeg har bestilt en slange for fylling mellom to flasker her:

http://zapfanlagendoktor.de/product...html&XTCsid=4dcb1e1f9479e173aaaad00f9a139a71
De har også en overgang, men jeg bestilte den over, for det er vel lettere da å veie flaska man fyller til.

http://zapfanlagendoktor.de/product...html&XTCsid=4dcb1e1f9479e173aaaad00f9a139a71
Rimelig frakt var det også (GLS).

Tittet på den å prøvde å bestille, men forstår veldig lite Tysk :-( hvordan betalte du?, ser ut som bestillingen gikk igjennom, men fikk ikke opp noe betaling
 
Jeg ba om en fraktpris pr. mail.
Fikk kjapt svar. Så la jeg inn en ordre i nettbutikken og betalte med Paypal.
 
Han hadde visst surra litt med fraktprisen, så det ble litt dyrere enn først antatt.
Frakten kom på 37.50 Euro for slangen, en regulator, nøkkel til Co2 mutter, og en fot til 0.5kg flasken min.
 
La inn i netthandelen jeg og, men fikk ikke noe valg anng. betaling, prøvde en gang til og nå ligger det to bestilte slanger på meg, men fikk fortsatt ikke noe valg med bataling
 
Regner med at du fikk en ordrebekreftelse der det står at varene må forhåndsbetales.
Jeg ville ha sendt en mail til info@zapfanlagendoktor.de og bet om en totalpris med frakt.

Pengene sender du fra din paypal konto, med e-post adressen over som mottaker.
 
Totalt kom det hele på 65,22 euro. inkl norske avgifter blir kostnadene på rundt 600 kr. Prøvde å få han til å sette en lavere pris på pakken uten å nå frem noe særlig.. Han ville heller ikke skrive "sample" og unnlate å oppgi verdi på pakken.. Vanskelige tyskere.. 
 
Nøisom skrev:
Riis'en skrev:
Kjøt på Biltema. Ville tro det er "Norsk" standard.. eller? kanskje jeg fikk med en Amrikansk Ventil?

Mutriken på Biltemaregulatoren passer ikke. Den må byttes!

De er litt leie å få tak i og må ofte bores opp for å passe på "røret" på biltemaregulatoren.
Jeg har bygd om et par stk og har tatt mutterene fra gamle brannslukkere med liten CO₂ flaske montert på utsiden.
Fant et slikt ett på fyllinga i dag, og kappet av og tok med hjem den lille flaska og mutteren.
Kan bekrefte at mutteren passet på 2-kilosen min ihvertfall :) og diameteren på hullet ser ut til å stemme bra. uten å ha målt den enda ser den ut til å være ca 15 mm.
 
Vil bare opplyse om at Brannservice Levanger har vært på Sykehuset Levanger og byttet ut en masse brannslokkere (CO2) dersom noen er interessert i ombygde CO2-flasker i trøndelagsdistriktet. De tar 590,- for trykktesting. Rattventil uten stigerør kan kjøpes fra Presto Brannservice for kr. 340,- (usikker på hvor mye de tar i frakt).
 
Har du noe kontakt info til Brannservice Levanger?
590 for trykktesting, hva tar de for selve flaska, og hvilke størrelser snakker vi?
 
Tilbake
Topp