candy syrup

Har akkurat fått hyggelig besøk fra Belgia som tok med seg en flaske Candice. Så jeg har for en dubbel eller to. Ellers blir det endel turer til Belgia fremover så skal nok få dekket mitt behov. Men takk for tilbudet!

Smakte en westmalle dubbel i helga og tror ganske tydelig smakte denne kandi sirupen. Blir spennende å prøve.

Hei bryggere

Var på posten og hentet noen varer fra moreflavor,da jeg åpnet så jeg at jeg hadde bestillt 
10 stk Belgian candi syrup ikke 1 stk :attevar:. Hvilke mengder trengs til ca 50 liter?. Hvordan oppbevare
dette for at det skal holde seg?. hvis det viser seg at jeg ikke trenger så mye,er det muligheter for
andre å kjøpe noen. prisen jeg betalte var 6 dollar for stk, ikke den store kostnaden hvis den holder
seg i lengre tid.

Jeg tror de holder seg lenge! kanskje som farin, det går ikke ut på dato.

Jeg bruker 450 gr sirup (en hel flaske Candico) til en 21 liters brygg og tisetter da også  noen gr farin. Til 50 liter kanskje ca 1000 gr sirup?? Bare prøv deg fram.

arne skrev:
Hei bryggere

Var på posten og hentet noen varer fra moreflavor,da jeg åpnet så jeg at jeg hadde bestillt 
10 stk Belgian candi syrup ikke 1 stk :attevar:. Hvilke mengder trengs til ca 50 liter?. Hvordan oppbevare
dette for at det skal holde seg?. hvis det viser seg at jeg ikke trenger så mye,er det muligheter for
andre å kjøpe noen. prisen jeg betalte var 6 dollar for stk, ikke den store kostnaden hvis den holder
seg i lengre tid.

Hvilken type har du bestilt? Hvis det er mørk, vil jeg gjerne kjøpe et par, om du er interessert i å selge. Send en PM i så fall. Betaler det du betalte pluss frakt, selvsagt. De holder seg forøvrig i evigheter.

Jeg kjøper også gjerne 2...
Candy sirup gjør seg godt i mange øltyper av det mørke slaget (ikke bare belgisk øl)...

Kan denne fra Vin og Bar brukes som erstatning for sirupen?

http://vinogbar.no/product_info.php?products_id=1362

1403.jpg

"Det orginale kandissukker som blir brukt av mange belgiske bryggerier. Gir en uforlignelig smak på ditt øl. Også godt egnet som tilsettning i vin, likører og bakevarer."

mojo skrev:
Huub skrev:
Nei, det kan ikke erstatte sirupen dessverre.
Kjenner du en nettbutikk som har rett type, f.eks en belgisk butikk?
Også Petit selger sirup fra Brewferm (Brouwland). Jeg har også et par flasker Candico her. De kan du bare få kjøpt i Belgia. Jeg tar med meg noen i sommer. Kan sende deg en eller noen hvis du vil og kan vente til etter sommerferien

Pål skrev:
Er det noen som har prøvd sirupen fra Brewferm? Er den noe tess?

Jeg har prøvd både den og fra Candico. Jeg tror at den sist nevnte er den riktige og er allerbest. Husk å legge Candicoflasken en time i varmt vann før du heller ut sirupen for å få den mer flytende og helt tom.

AndersBolager skrev:
Pål skrev:
Fant en dansk nettbutikk med noe som ser ut til å være belgisk sirup her: http://www.hjemmebryg.com/product.asp?product=415
Billig var det jo også :).

Hei. Er det noen som kjøpte denne eller noe annet fra den danske butikken? Hva tar de i frakt?

Hilsen,
Anders
Anders, vet din papa at du driver med ølbrygging?!

(sjekket opp din alder i din profil)
Kjønn:  Mann
Alder: 2
Lokal tid: lør 18 sep 2010, 20:18:58

Huub skrev:
Anders, vet din papa at du driver med ølbrygging?!

(sjekket opp din alder i din profil)
Kjønn:  Mann
Alder: 2
Lokal tid: lør 18 sep 2010, 20:18:58

Ojda. Jo, han satte da pris på den tørrhumla alen jeg serverte her om dagen  :)

Jeg trenger litt hjelp her fordi jeg sitter med en tankelse om at syrupen er vel steril (kokt og i tillegg også holdbar i evigheten :sovne:) og derfor kan tilsettes etter hovedgjæringen, rett fra flasken i dunken?? Dette kan nemlig gjøres med frukt fra boks også ved laging av fruktøl..

Jeg koker syrupen med men lurer på om å ikke koke den skal gi en litt annen smak. Er det noen som har prøvd og sammenlignet begge deler?

Tilbake
Topp