Pulver?Jeg endte opp med å kjøpe et brukt 6kg pulverapparat fra Teknisk Industrivern på Laksevåg.
De bygde om apparatet, installerte kuleventil, trykktestet tanken og fylte det med CO2.
1312,50 ink. moms.
Trykktesting skal stemples i metallet i flaska. Ikke klistremerke! Krav er hvert 10. år. Personen som fyller skal sjekke flaska, ikke spørre kunden.
Jeg har bare erfaring med dykkerflasker. Veldig sjeldent de ikke går igjennom. Innvendig rust er gjenganger. Kan aldri tro det er tema på brannslukkere. Utvendig rust er jo lett å oppdage. Gamle alu dykkerflasker kasseres ofte. Mest pga korrosjon rundt kraner og skepsis til strukturforandringer.Skjer det ofte at flasker ikke passerer en slik trykktest?
Der er vel dessuten mye lavere trykk i en co2 flaske enn en oksygenflaske?Jeg har bare erfaring med dykkerflasker. Veldig sjeldent de ikke går igjennom. Innvendig rust er gjenganger. Kan aldri tro det er tema på brannslukkere. Utvendig rust er jo lett å oppdage. Gamle alu dykkerflasker kasseres ofte. Mest pga korrosjon rundt kraner og skepsis til strukturforandringer.
Sent from my iPhone using Tapatalk