Deilige bilder!!!

- og nå fikk jeg litt angst for at du ikke skal like den;).

Men egentlig er jeg ikke så redd. Det er et sånt øl som imponerer gjennom å være så slående vellaget. Og så er det et sånt øl som smaker øl!
Argh, nå angrer jeg på at jeg ikke huska den posten da jeg var innom polet i dag. Tok bare med to achel bruin for å se om det var dagsformen eller rett og slett et veldig godt øl.
 
Argh, nå angrer jeg på at jeg ikke huska den posten da jeg var innom polet i dag. Tok bare med to achel bruin for å se om det var dagsformen eller rett og slett et veldig godt øl.
Så ung og alt så glemsom;).

Jeg tenker stadig jeg skal bestille litt av det jeg ikke finner på de små lokalutsalgene jeg frekventerer. Og øl fra det bryggeriet der står på lista. Noe sier meg at de kan det. Men jeg må jo huske å gjøre det.
 
Så ung og alt så glemsom;).

Jeg tenker stadig jeg skal bestille litt av det jeg ikke finner på de små lokalutsalgene jeg frekventerer. Og øl fra det bryggeriet der står på lista. Noe sier meg at de kan det. Men jeg må jo huske å gjøre det.
Og nå huska jeg det, og så står det at den er utgått? Argh!
 
Enkelt og vakkert - noen milliarder belgiere gjør det noen milliarder belgiere skal gjøre.Vis vedlegget 56238
Også lukter de så godt, disse belgierne:). I alle fall gjør mine det. Jeg har fire dunker med B48 fra Imperial (Westmalle-gjær) gående nå, og må hele tida stikke nesa borti bare fordi det er så mange trivelige aromaer som flommer ut av gjærlåsene. (Tyskerne derimot ... :(. Det er bra de trives best i kjeller'n :p!)
 
Også lukter de så godt, disse belgierne:). I alle fall gjør mine det. Jeg har fire dunker med B48 fra Imperial (Westmalle-gjær) gående nå, og må hele tida stikke nesa borti bare fordi det er så mange trivelige aromaer som flommer ut av gjærlåsene. (Tyskerne derimot ... :(. Det er bra de trives best i kjeller'n :p!)

Det er ikke alle tyskere som er så ille, hefe f.eks
 
570 gram rein B48 samla opp med utblåsningssystemet mitt fra patersbier'en jeg satte i går. Jeg synes det er vakkert.

Men hva pokker skal jeg gjøre med den? Det er sånn gjær det føles som en synd å kaste, men det er grenser for hvor mye belgisk øl jeg trenger. Nå har jeg stående tre stykker til gjæring; en tripel, en golden (NØs påskeøl) og altså en patersbier. Kanskje en Skoddehav (Kinn) - den er jo brygga med denne gjæren?

Det er nesten nifst hvor mye gjær dette blei - og det blir sikkert en god del mer. Kanskje det er lurt å bare ta vare på den og føre den tilbake i dunken når den har rast fra seg? Det kan jo hende den vil bli savna:).

B48 fra patersbier.jpg
 
570 gram rein B48 samla opp med utblåsningssystemet mitt fra patersbier'en jeg satte i går. Jeg synes det er vakkert.

Men hva pokker skal jeg gjøre med den? Det er sånn gjær det føles som en synd å kaste, men det er grenser for hvor mye belgisk øl jeg trenger. Nå har jeg stående tre stykker til gjæring; en tripel, en golden (NØs påskeøl) og altså en patersbier. Kanskje en Skoddehav (Kinn) - den er jo brygga med denne gjæren?

Det er nesten nifst hvor mye gjær dette blei - og det blir sikkert en god del mer. Kanskje det er lurt å bare ta vare på den og føre den tilbake i dunken når den har rast fra seg? Det kan jo hende den vil bli savna:).

Vis vedlegget 56280
Lage en quadrupel med den svarte sirupen du kjøpte så mykje av ? :)
 
Imponerende :D
Hva er fangehullet fylt med, vann, eller starsan?
Ingenting:). Slangen fra gjæringskaret går gjennom et hull i korken på ei desinfisert juice-flaske, men bare et par centimeter. Så drypper gjæren ned i flaska, og når den begynner å nærme seg full, bytter jeg bare flaske. Jeg ser ingen grunn til å ha noe væske i flaska. Så det jeg fanger opp, er gjær - og antakelig litt protein og rask. Men stort sett er det helt rein gjær.

Nå har jeg skifta flaske en gang til:). Men det var ikke like kompakt innhold nå.

Nå smakte jeg akkurat på en prøve av patersbier'en - den har jobba seg ned til 1.015 allerede - og det smaker rett og slett ... ja, himmelsk. Skjønner at dette er et munkeøl, ja:). Så jeg trur rett og slett jeg kan sette en sånn en til med en gang - men sida jeg allerede har en som er brygga nokså nær originalen, kan jeg jo slå meg litt løs og legge inn en anelse amerikanske smaker. Kanskje litt Centennial og Amarillo?
 
Litt fargerike påskesnop bokser:

IMG-3613.jpg
 
Tilbake
Topp