Tenkte svaret på denne mailen jeg sendte til Evan Lewis er noenlunde relevant her, selv om det er kommersielt. Det er tydelig at de fokuserer på kvalitet på et nivå som er langt over de fleste bryggerier i Norge utenom de store.
"Hei, har lest at dere skal installere bokslinje, og er godt kjent med fordelene med dette. Synes dette er spennende, men etter å ha hørt siste episode av The Session (Brewing Network) med Dan Gordon og Charlie Bamforth, ble det sagt at fordelene med oksygentette bokser er mer på sikt, for man får mer O2 fra starten i forhold til flaske, da man ikke kan bruke vakuum. Dan Gordon sa at han hadde øvre grense på 25 ppb i total package oxygen, og med boks får man aldri under 50. Hva synes du om dette?
Mvh
Bjarte Nataas
-------------------
Hei Bjarte!
For det fyrste, så har eg stor respekt for desse to. Meiningar frå deira er jo fleire nivå over mange i bransjen og vel verdt å høyre på. Men det er fleire store håndveksbryggeri som er ikkje redd for boks, blant anna Sam Adams og Sierra Nevada.
For min del, las oss sette det heile her i perspektiv i.f.t. Ægir.
Vår prosedyrer når det gjelder oksygen opptak, herunder DO (dissolved oxygen) er ganske strenge, og det er få bryggeri på vår storleik som har investert så mykje i dette området. Vi har heile fire DO målere i huset, ein som er til vørteren og tre som er til ferdigproduktet. Vi sjekker i BBT'en (brite beer tank) etter sentrifugering, rett før innløpet til tappemaskina, og i sluttproduktet (flasker og snart bokser.) Berre utstyret til DO måling koster over kr. 350' så det er riktig å sei at vi tar DO måling på alvor og har rutiner på plass for å sjekke.
Vår flaskelinje, som er heilt greitt og var heller ikkje billig, likevel gir ikkje fantastiske DO verdier som levert. Denne maskina vakumerer to gonger og skyller med CO2 som alle skikkelege tappemaskiner skal. Likevel, sjølv om ølet har så lavt DO som vi klarer å få, kan vi fort få flasker som har 100ppb DO eller verre. Vi har gjort tiltak som hjelper, og nå klarer 40-50ppb i TPO (total package oxygen.)
Verdt å nemne at 50ppb er svært låg. Ein av mine kolleger som tidlegare jobba på Heineken kunne bekrefte at 150ppb i tanken var akseptabel, og det er før tapping!
For øl frå eit bryggeri som Gordon Biersch, som eg vil tru er sterilfiltrert, er likevel 50ppb TPO tydelegvis uakseptabel. Men for oss er det den beste vi klarer, og det har vore ein lang reise for å få det så bra som det er no. Du kan vere sikkert på at mange øl som du kjøper frå småskalabryggeriene i norge hadde langt høgare verdier enn denne då dei vart sendt ut dørene-- og dei aller, aller fleste ikkje ha måleutstyr uansett...
Så har vi det med flaskekorken, som slepper inn ca. 2ppb O2 kvar einaste dag. Tenk på det, til og med eit bryggeri som er flink og klarer 40ppb TPO rett etter tapping, har 100ppb etter ein månad. Øl som venter på lager kanskje... og i butikkhyllene... 60ppb ekstra kva månad. Og om ølet er litt varmt er det mykje fortare oksydert.
Så endeleg til det med bokslinjen. Ei investering på åtte milloner. Tappemaskina som er frå CFT i Italia og er det mest moderne teknologi som ein finner på marknaden, men heldigvis langt rimlegare enn KHS eller Krones. CFT er blant dei einaste som gir ein skriftleg garanti på oksygen opptak, og det er på 50ppb om ølet er på null på veg inn (som det sjelden er men det er ei anna sak.). Maskina bruker riktignok store volumer med CO2 for å få dette til, men slik er det. Mine gode kolleger på t.d. Harpoon og Pizza Port i USA kunne bekrefte opptak verdier heilt ned på 20ppb.
Det gjenstår å sja kva verdier vi klarer sjølvsagt.
Så heilt til slutt, om vår TPO på boks er under 50ppb heile tida, og blir verande slik i ein fullstendig lufttett og lystett emballasje, som er også betre for miljøet, blir eg strålande fornøyd! Det er utan tvil ein stor forbetring for ferskheit og holdbarheit for Ægir sine øl uansett om det er godt nok for Dan Gordon.
Snakkast!"