Ditt Første Brygg!

1991. Brakalåg, maltextrakt fra kolonialen, sukker og Idun gjær. Pinadø 25årsjubileum!  :biersmile:
Men første allgrain ble satt i 2012.
 
1990. ølsett fra, tror det var coopers. det var bilde av en cobra på boksen. Fulgte instruksene, brukte sukker  :). Begynte med all-grain 1998
 
Midten av 90-tallet en gang. Det var nok Cooper's her også. Fulgte oppskriften. Smakte dritt. Gjentok bedriften i 99 og 2002. Smakte dritt da også, gitt. Startet opp igjen i mai 2011 med ekstrakt og satte første all grain i 27. august 2012. Det var en APA fra Bryggeland, og det ble dødbra.
 
Fossdal skrev:
1991. Brakalåg, maltextrakt fra kolonialen, sukker og Idun gjær. Pinadø 25årsjubileum!  :biersmile:
Men første allgrain ble satt i 2012.

Er vel først 25 års jubileum om to år? 2016, men god fartstid uansett.
 
Jeg og en kompis satte vårt første brygg for ca 17 år siden. Den gang brygget vi med et ølkit fra Roma. Mener det het Cobra export. Litt dårlig vant med hjemmebrent og hjemmelaget vin. Så synes vel den gang at det var ok. Husker at det ble dårlig med kullsyre, og flasket på brusflasker...

Etter dette ble det ikke noe brygging for i 2010. Ble inspirert til å prøve på nytt av noen kolleger. Og kjøpte et startsett med tre Coopers kit på bryggeland. Ølen ble ikke all verdens. Hadde kanskje blitt bedre med till ekstra tørrhumling. Men det hadde jeg ikke oppdaget enda.
Halvparten ble tømt ut da det ikke ble drukket opp.

Men ifjor sommer skulle vi gifte oss, så da bestemte jeg meg for at vi skulle ha hjemmelaget øl. Hadde ambisjoner om å malte selv også, men etter litt research la jeg maltingen på vent. Via en bekjent kom jeg i kontakt med en av forhandlerne til brygging.no
Så da ble det kjøpt inn utstyr og brygget tre allgrain øl til den store dagen. Veldig mange likte ølet veldig bra, og andre igjen har det blitt hjemmebryggere av ;D

Blitt skikkelig bitt av basillen, så her oppgraderes utstyret og kompetansen jevnlig.
 
arefsahl skrev:
Fossdal skrev:
1991. Brakalåg, maltextrakt fra kolonialen, sukker og Idun gjær. Pinadø 25årsjubileum!  :biersmile:
Men første allgrain ble satt i 2012.

Er vel først 25 års jubileum om to år? 2016, men god fartstid uansett.

hva skjedde her da...skulle være 1989, så 25 år er rett i alle  fall...selv om det ikke ble laget noe i 1990, da studerte jeg i USA.
 
Hallo hallo
Mitt første brygg står nå i gjæringsdunken og har vært der et par dager nå, dette er av typen : brewmart Danish( europris, men det veit dere antagelig) i stedet for sukker ble den ferdige posen med spraymalt fra samme forhandler valgt. var nettop innom å prøvesmakte dette mens jeg målte det med hydrometer for å finne ut at jeg faktisk ikke var imponert over resultatet, som nå lå på 1010 på hydro meteret. men veit at jeg har et par kamerater som ser på Tuborg som et godt øl så skal nok bli kvitt det :p
Neste brygg blir nok et Pale Ale kit, for gir meg gjør jeg ikke ;)
 
Tilbake
Topp