Dugnad og fellesbrygging

Vi har ikke tid til å brygge med Speidel. Var ikke planen ekstraktbrygg og koke i labbdunk?
 
Det er vel ikke noe poeng å dra med speidel og dyrt utstyr der før man får ryddet og fikset opp litt?
 
gustavf skrev:
Vi har ikke tid til å brygge med Speidel. Var ikke planen ekstraktbrygg og koke i labbdunk?

Kan godt ha vært det, jeg var litt usikker på det. Vi kan godt ta et ekstraktbrygg, men jeg håper vi rekker å trekke litt krystallmalt. 100% ekstrakt kan bli i tynneste laget?
I tillegg så fungerer labbdunken dårlig sammen med pellets, så vi kommer til å trenge mer blomst. Jeg har allerede nok cascade til bitring og litt aroma, men mer aroma- og smakshumle trengs nok. Alternativet er å droppe bazookafilteret og bare kjøre alt i gjæringskaret. :jaha:
 
gustavf skrev:
Dropp filteret.

Okei, da er det null problem, og nå har vi plenty med humle. Hvis noen andre tar med nok ekstrakt kan vi lage alt opp til rundt 50 liter, avhengig av ekstraktmengder.

Red.: Har kjøpt inn en boks light ekstrakt.
 
Jeg vil veldig gjerne være med på sikt. Ligger fortsatt litt nede for telling, og vårparten ser temmelig hektisk ut. Fra høsten derimot endrer ting seg betraktelig til det bedre (ferdig med nok en utdanning), og jeg vil da være klar til å bidra med alt jeg har av krefter.
 
Jeg vil gjerne være med med bryggelauget. Mandag kl 18 passer dårlig men jeg kan komme i åttetiden hvis dere fortsatt er der. Jeg kan bidra med labutstyr og kjemikunnskaper.
 
golo skrev:
Jeg vil gjerne være med med bryggelauget. Mandag kl 18 passer dårlig men jeg kan komme i åttetiden hvis dere fortsatt er der. Jeg kan bidra med labutstyr og kjemikunnskaper.

Supert! Åttetida er nok bra det, møt opp!  ;D
 
golo skrev:
Jeg vil gjerne være med med bryggelauget. Mandag kl 18 passer dårlig men jeg kan komme i åttetiden hvis dere fortsatt er der. Jeg kan bidra med labutstyr og kjemikunnskaper.

Enda en kjemiker på Tøyen?
 
Planen er fortsatt å starte 18:00? Hvor lenge blir folk evt? Er usikker på hvor lenge jeg kan være :)
 
eirikhm skrev:
Planen er fortsatt å starte 18:00? Hvor lenge blir folk evt? Er usikker på hvor lenge jeg kan være :)

Så lenge det er ting å gjøre, håper jeg. Forhåpentligvis ikke for lenge heller.
Avhengig av oppmøte og innsats kan vi vel regne med å bli ferdig med rydding ca, tja, si klokka åtte-ni? Det er egentlig ikke så altfor mye skrot der nede med tanke på hvor mange vi er.

Håper alle finner veien. Hvis det er problemer kan jeg ringes på [red.; nummer fjernet].
I mellomtida skal jeg gjøre klar utstyr og kaffe! :)
 
Jeg skulle virkelig ønske jeg hadde sett denne tråden i går!!
Etter å ikke ha brygget på ni år satte jeg en liten ladning for to uker siden, og i går fikk jeg endelig registrert meg på forumet.

Jeg bor på Torshov, i en leilighet som desverre ikke rommer så mye jeg skulle ønske, derav ønsket om deltagelse i fellesbryggeri...

Om dere vil ha meg med som medlem i bryggerlauget kan jeg ikke stille med så mye erfaring som dere andre innehar, men jeg har lærevilje, pågangsmot, og verktøysoverflod, ;D

Om det kan friste har jeg en lite brukt gassbrenner (krabbetorturist/pølsesadist) fra Primus som gjerne doneres dersom dere ikke har slått fra dere gassbruk enda.

Mvh
Asle Borgen
 
A.borgen skrev:
Jeg skulle virkelig ønske jeg hadde sett denne tråden i går!!
Etter å ikke ha brygget på ni år satte jeg en liten ladning for to uker siden, og i går fikk jeg endelig registrert meg på forumet.

Jeg bor på Torshov, i en leilighet som dessverre ikke rommer så mye jeg skulle ønske, derav ønsket om deltagelse i fellesbryggeri...

Om dere vil ha meg med som medlem i bryggerlauget kan jeg ikke stille med så mye erfaring som dere andre innehar, men jeg har lærevilje, pågangsmot, og verktøysoverflod, ;D

Om det kan friste har jeg en lite brukt gassbrenner (krabbetorturist/pølsesadist) fra Primus som gjerne doneres dersom dere ikke har slått fra dere gassbruk enda.

Mvh
Asle Borgen

Hei Borgen! Det er nok ikke for seint å melde interesse, og erfaring er ingen nødvendighet foreløpig, men gass trur jeg vi har lagt fra oss foreløpig. Det vi ser etter nå er engasjement, ferdigheter og vilje til å slenge mynt i fellespotten. Send meg en PM med navn og e-post-adresse hvis du er interessert.
 
Etter en runde i kjelleren i kveld, så måtte jeg hjem og få i meg litt IPA. Humle skal, tross alt, virke dempende på sopp og bakterier.
 
nordtvedt skrev:
Da er det bare å ta med all den humla du har på torsdagen  ;D

Har dessverre ikke mulighet til å komme på torsdagen, men humla kan dere bruke. Speidel?
Da jeg gikk over labbdunken i går lot jeg merke til svært mye ekstrakt i bunnen av bøtta, jeg lurer på om det var svidd ekstrakt vi luktet i går. Renset dunken med PBW i dag i alle fall, og har kokt opp masse vann. Tenker den er tilbake i bruk neste uke.
 
Tilbake
Topp