Jeg pleide (i min yngre tid) å bare kjøpe Ringnes produsert Tuborg for 9.90,-/flaska +pant i kassevis (på Kiwi) for å ha i kjøleskapet i øvingslokalet i kjellern.
Den gang da, syntes jeg smaken var verdt prisen. Alt annet var vel gjerne dyrere. Boksene var på vei inn i markedet og jeg følte fremdeles at prisen var høyere for boks-øl, holdt meg kun til flasker.
Helt siden jeg fikk smakt ekte tysk hveteøl i München og Frankfurt for endel år siden, har norske pilsnere dalt i kurs hos meg.
Har sjelden kjøpt vanlig butikk øl etter det.
Da ble det bare single malt i endel år.
Da mikrobryggeriene kom på markedet i butikker, har interessen øk for andre typer øl og jeg kjøpte kun mikro-øl.
Så fikk jeg en pose øl av en kollega med hjemmebrygg. Da var slaget tapt ... (!)
Har sett at Vin.polet siste tiden har fått et større utvalg, og da hender det jeg kjøper etpar flasker øl.
Og ja, fortsetter med å kjøpe mikrobrygg-øl i butikkene fremdeles --- jeg trenger jo flasker!
Interessen for alkoholfritt øl har også begynt å interessere meg mer også.
Så ja - jeg ser alltid etter mikro-øl i butikkene mens jeg handler. Men alt det andre ølet, kan stå i fred for min del.
Eneste som skårer høyt på storbryggeri-produsert hveteøl, er vel Hansa Spesial Hvete, som jeg har falt for av norsk industri.
Det er for meg en koseøl på kveldstid mens jeg jeg utøver hobbyene mine (musikk, brygg, gaming) etter at gutten har lagt seg og kona ser på TV..