En god og ukomplisert korkemaskin?

Ser ikke dum ut, den. :) Det viktigste er jo at det ikke er så mye plastdeler som på de billigste.

Jeg tror ikke jeg har sett akkurat den modellen der før.
 
Med Emily håndkorker får jeg problemer med ølkorkene på bryggselv, så jeg kjøper korker på Europris. De feiler aldri.
Ølkorkene på bryggselv sklir,kommer i klem eller kan vris rundt etter de er festet.
 
Med Emily håndkorker får jeg problemer med ølkorkene på bryggselv, så jeg kjøper korker på Europris. De feiler aldri.
Ølkorkene på bryggselv sklir,kommer i klem eller kan vris rundt etter de er festet.

Men det er ikke korkene som er problemet, for med bordkorkeren min sitter de som støpt på. Er dette forklaringen:

"Produktinfo
Obs! Fungerer ikke spesiellt bra på 0,33 flaskene fra f.eks ringsnes (bjørnungene). Dette er på grunn av at halsen er anderledes og den ikke klarer å ta tak når korken skal presses på. Den fungerer utmerket på 1/2 liter flasker, og andre typer 0,33 med lang hals, type "longneck"
"

Men det er ganske snålt at den funker med korkene fra Europris:confused:.
 
Men det er ikke korkene som er problemet, for med bordkorkeren min sitter de som støpt på. Er dette forklaringen:

"Produktinfo
Obs! Fungerer ikke spesiellt bra på 0,33 flaskene fra f.eks ringsnes (bjørnungene). Dette er på grunn av at halsen er anderledes og den ikke klarer å ta tak når korken skal presses på. Den fungerer utmerket på 1/2 liter flasker, og andre typer 0,33 med lang hals, type "longneck"
"

Men det er ganske snålt at den funker med korkene fra Europris:confused:.



Har aldri prøvd å korke 0,33 flasker (bjørnunger) disse håndkorkerne er ikke beregnet for disse.

Jeg tror problemet er at gummipakninga inne i korken ikke er slett, men har en forhøyning/ring som hindrer korken i å bli presset helt tett.
 
Sist redigert:
Har aldri prøvd å korke 0,33 flasker (bjørnunger) disse håndkorkerne er ikke beregnet for disse.

Jeg tror problemet er at gummipakninga inne i korken ikke er slett, men har en forhøyning/ring som hindrer korken i å bli presset helt tett.

Korkene jeg har kjøpt på Bryggselv har vært av begge typer, og jeg har ikke hatt problemer med noen av dem. Men det kan jo være at det kreves mer kraft på dem med den ringen. Med bordkorkeren min er ikke det noe problem, men jeg kan godt forestille meg at Emily sliter;).
 
Kan anbefale denne https://vinogbar.no/produkt/ol/korking-flasking/kapselpasetter-doc . Fungerer på ringnes-flasker og resten av flaskesamlingen.
Jeg har samme modell. Jeg kan også anbefale den. Har aldri hatt problemer, og høydejusteringen er veldig enkel og stabil. Eneste "svakhet" er at sokkelen ikke er spesielt tung, så den bør enten skrus fast i bordet/på en plate eller lignende. Selv bruker jeg skrutvinger på en snekkerbenk. Fungerer strålende.
 
"Om oss
Vi blåser nytt liv i VinOgBar.no - Norges Orginale nettbutikk for deg som liker å lagen egen drikke."
Håper de lykkes. Vi trenger alltid konkurranse
 
Tilbake
Topp