Anders_1979 skrev:Er det noen forskjell mellom beer maker 30 fra Vin og Bar og beer brew 30 fra brygging.no?
Se: http://norbrygg.no/forum/index.php/topic,8807.0.html
Anders_1979 skrev:Er det noen forskjell mellom beer maker 30 fra Vin og Bar og beer brew 30 fra brygging.no?
Anders_1979 skrev:Den BB30 som selges hos brygging nå, er det versjon 2?
Det høres kanskje ut som termostaten har slått seg ut? Dette kan skje dersom noe er festbrent på bunnen. Jeg fikk samme resultatet når jeg helte maltekstrakt i BB30. Dette legger seg rett på bunnen og gjør at den blir overopphetet og termostaten slår seg ut. Automatisk resetting skjer etter ca 10-20 min. Nå har jeg lært og røre mens jeg heller ..Ole Mørkved skrev:Ugh! Nå har min fått det, den slår seg av under oppvarming, dvs nå trinn-mesker jeg, og nå mens jeg skal øke varmen, slår den seg av, ikke engang keep warm-lampa lyser, bare powerknappen er det lys i. Virker som om det er et fast intervall også. Noen tips her og nå, før jeg ringer selger i morgen?
Bruker du en regulerbar SSR ,eller annen regulator, før BB30? I så fall vi du klare å få heat til å lyse uten at det (nevneverdig) effekt over varmeelementene. (Lampene er lysdioder, i parelell med elementet, så de trenger lite spenning for å lyse.) Her er koplingsskjema, det innehoder noen småfeil.. http://imageshack.us/photo/my-images/88/bb30schematic.jpg/Aleksander_B skrev:Min BB30 (Umoddet sådan) har en litt artig defekt.
Selv om varmeelementene ikke er aktive lyser "heat" lampa.
Frodeo skrev:Hadde samme problem sist jeg kokte vørter. Viste seg at det var brent fast litt i bunn. Jeg skal forandre to ting på mine neste brygg. Det ene er å redusere malt-mengden for å lettere holde temp under mesking, og det andre er å gjenge opp hullene i beina på silkaret slik at jeg får skrudd i en rustfri skrue for å heve silkaret noen cm. Tipper jeg kommer til å holde meg til max 5,5-6kg malt heretter. 7kg var helt håpløst.
Etter dere har nådd striKe tempratur og heller malten i. Har dere bb'en avskrudd under hele meske perioden med lokket på?T Jacobsen skrev:Vi pleier å forvarme BB30 til litt over 80 grader også ventet vi til den sank til strike temp....Sist begynte vi mesking på 67,2 grader vist med digital termometer...etter 60 min var den nede på 66,5 grader.
Dette er uten noe isloering........Jeg hvet ikke om det er noe andre gjør men vil tror at viss man bare varmer opp til strike temp og hiver malten i med en gang så vil stålet i kjelen fortsatt suge til seg litt av varmen :jaha: