Har samme praksis, bruker begge elementene kun ved oppvarming. Ved kok kun 1.5 kWeirikhh skrev:Har bare ett brygg på BB30 v2, men gjorde som anbefalinger her; Kun bruke begge elementene når det bare er vann i kjelen. Kokte vørteren med bare 1.5kw elementet. Null fastbrenning.
Hans Einar skrev:Sousvide av 10kg ytrefilet til konfen i morgen.
Hans Einar skrev:Helt perfekt! Biff til 33stk kan jo være en utfordring. Har brukt den til dette mange ganger før, om enn ikke med kjøtt til 3k i samme "kok"
Kjørte 4t i 64grader siden den måtte være well done i denne sammenheng. Til de som ikke har prøvd å sousvide i så bør dere prøve. Fantastisk godt kjøttet blir. Vakumer en entrecote sammen med litt god olivenolje og salt/pepper. Kjør posen på 60gr i 3-4timer. Ta opp, tørk av, brun i rikelig smør. Gni med litt hvitløk og server. I HLT kokes brokkoli i 3min så under et klede.
Det ble nm i offtopic men men..
perolavsen skrev:Har skrapet ut innmaten på min BB30, og laget en kontrollboks.
Når vi først er inne på fastbrente ting i bunn, hva er anbefalt måte å få det vekk på? Har sett at lut blir nevnt - er det det som gjelder?
Hei, har du litt mer info om den posen, hva den heter, hvilken avdeling osv. Høres interessant ut!seven skrev:Har byttet ut maltrøret med ein fin masket rustfri lang pose som eg mesker i. Kjøpte den på coopbygg, sylinder form diameter: 30cm, Lengde 90cm. Rommer sikkert ca 10 kilo malt, gir jevnere temp og du kan kjøre pumpa uten problemer i hele meske perioden.
heksta skrev:Hei, har du litt mer info om den posen, hva den heter, hvilken avdeling osv. Høres interessant ut!seven skrev:Har byttet ut maltrøret med ein fin masket rustfri lang pose som eg mesker i. Kjøpte den på coopbygg, sylinder form diameter: 30cm, Lengde 90cm. Rommer sikkert ca 10 kilo malt, gir jevnere temp og du kan kjøre pumpa uten problemer i hele meske perioden.