Erfaringer med Beer Brew 30

Har fått noen flekker i bunn på min bb30. Det ser nesten ut som små rustflekker. De dukker opp når bunnen er tørr rett over varmeelementet. Noen forslag på hva det er og hvordan de fjernes for godt.

Prøver å legge ved et bilde. Ikke så godt kamera og dårlig lys dessverre.
 

Vedlegg

  • 20140111_225435_edit0.jpg
    20140111_225435_edit0.jpg
    63,3 KB · Sett: 1.040
skal til å koke vørten nå og tilsette humle, har hatt effekten på varmelement på 80 hele veien, bør jeg skru den opp på maks eller bare la de stå ?
 
Tenker du på termostaten? Den må jo stå på over 100c hvis vannet skal koke og du skal få utnyttet humla.
Vannet trenger ikke fosskoke, men må være det man kaller et rullende kok. På min BB30 v.2 holder jeg fint rullende koke med 1kw og lokket halveis på.
 
den har jeg på fult, men det er en egen skrugreie på siden som styrer effekten på elementet tror jeg, den har jeg lest skal være anbefalt på 75/80 % under mesking, men lurte på om jeg bare kunne kjøre den opp på fult under kokingen
 
Da tror jeg du har BB30 v3. sannsynligvis. Mulig den har fått en effekt regulator :) Da kan du justere effekten slik at det ikke fosskoker, men du får et rullende kok. Sjekk "rolling boil" på feks youtube.
 
Fredda skrev:
Da tror jeg du har BB30 v3. sannsynligvis. Mulig den har fått en effekt regulator :) Da kan du justere effekten slik at det ikke fosskoker, men du får et rullende kok. Sjekk "rolling boil" på feks youtube.

takk for svar, fikk en fin rullende koking, skal man riste gjæringskaret etter man har helt oppi ?
 
Har en bb30 versjon 1. Driver å prøver å få kok på vørteren men det går uendelig treigt. Kommer en summelyd fra kokeren. Noen som vet om det er to varmeelement i denne? Mistenker at det bare er det ene som virker i tilfelle. Noen som har vært borti dette?
 
kortulf skrev:
Flyinghorn skrev:
takk for svar, fikk en fin rullende koking, skal man riste gjæringskaret etter man har helt oppi ?
Merker jeg blir litt skeptisk til at det der står i én setning :p


hehe, no worries, kokte ferdig, kjølet ned og ristet godt, står å bobler i gjæringslåsen nå!  :skitbra:
 
olel skrev:
Har en bb30 versjon 1. Driver å prøver å få kok på vørteren men det går uendelig treigt. Kommer en summelyd fra kokeren. Noen som vet om det er to varmeelement i denne? Mistenker at det bare er det ene som virker i tilfelle. Noen som har vært borti dette?

Så vidt jeg vet så har v1 kun ett element, ihvertfall er det bare en bryter. V2 har to elementer, ett på 1000w og ett på 1500w som kan slås av og på med to brytere. V3 har ett stort element på 2500w som styres av en effektregulator.
 
leander skrev:
Har fått noen flekker i bunn på min bb30. Det ser nesten ut som små rustflekker. De dukker opp når bunnen er tørr rett over varmeelementet. Noen forslag på hva det er og hvordan de fjernes for godt.

Prøver å legge ved et bilde. Ikke så godt kamera og dårlig lys dessverre.

Hvor lenge har du hatt denne? er det rust??
 
Hei.

Jeg er ny på forumet.
Har skaffet meg en Beer Brew 30 og er meget fornøyd.
Er det noen som har brukt den sammen med Beersmith?
Har prøvd å sette opp utstyret der, men er ikke helt trygg på om det er rett. Noen som har fått det til og vil dele?
 
Fredda skrev:
Da tror jeg du har BB30 v3. sannsynligvis. Mulig den har fått en effekt regulator :) Da kan du justere effekten slik at det ikke fosskoker, men du får et rullende kok. Sjekk "rolling boil" på feks youtube.
Ja, den har fått effektregulator. Setter den på "full guffe" til kok er oppnådd, skrur deretter ned til ca 70% effekt, for ikke å svi vørteren. Blir en god, rullende kok. Litt rusk setter seg alltid fast, men har hittil ikke hatt noen problemer med å få skrubbet dette vekk med vanlig varmt vann, såpe og oppvaksbørste.
 
Noen som vet om kjølespiralen til versjon tre har samme dimensjoner som den til versjon to?

Hadde vært veldig praktisk å printe ut en handle liste herfra fremfor å finne opp kruttet på nytt :)
 
leander skrev:
Har fått noen flekker i bunn på min bb30. Det ser nesten ut som små rustflekker. De dukker opp når bunnen er tørr rett over varmeelementet. Noen forslag på hva det er og hvordan de fjernes for godt.

Prøver å legge ved et bilde. Ikke så godt kamera og dårlig lys dessverre.

Eddikk og Svint?

Funker iaf på krom-grillen jeg bruker på jobb. Den kan jeg speile meg i etter at den er vasket!
 
Naxi skrev:
leander skrev:
Har fått noen flekker i bunn på min bb30. Det ser nesten ut som små rustflekker. De dukker opp når bunnen er tørr rett over varmeelementet. Noen forslag på hva det er og hvordan de fjernes for godt.

Prøver å legge ved et bilde. Ikke så godt kamera og dårlig lys dessverre.

Eddikk og Svint?

Funker iaf på krom-grillen jeg bruker på jobb. Den kan jeg speile meg i etter at den er vasket!

Hvilken versjon har du av BB30?
 
Tilbake
Topp