Erlendmeyerkolbe i Trondheim

Jeg skal på biltur til Tronheim i kommende månedskifte, da hadde det vert greit å handle en 5 liters erlenmeyer kolbe, hvis det finnes i Trondheim, er det noen som vet, og hvor ?

Petit, selfølgelig drar vi innom der, så er det noen Saltdalinger som vil ha noe tunkt derfra ?
 
Oddvar Demmo skrev:
Jeg skal på biltur til Tronheim i kommende månedskifte, da hadde det vert greit å handle en 5 liters erlenmeyer kolbe, hvis det finnes i Trondheim, er det noen som vet, og hvor ?

Petit, selfølgelig drar vi innom der, så er det noen Saltdalinger som vil ha noe tunkt derfra ?

Har du varebil  ;) ?

Skulle hatt et par hundre kilo malt  ;D

Si fra hvor mye kapasitet du kan avse. Hadde vært greit å snyte posten for portoinntekter.

MVH
Børge
 
Beant skrev:
Oddvar Demmo skrev:
Jeg skal på biltur til Tronheim i kommende månedskifte, da hadde det vert greit å handle en 5 liters erlenmeyer kolbe, hvis det finnes i Trondheim, er det noen som vet, og hvor ?

Petit, selfølgelig drar vi innom der, så er det noen Saltdalinger som vil ha noe tunkt derfra ?

Har du varebil  ;) ?

Skulle hatt et par hundre kilo malt  ;D

Si fra hvor mye kapasitet du kan avse. Hadde vært greit å snyte posten for portoinntekter.

Mvh
Børge

Jeg tror vi må si det slik at vi tar med det vi makter, 10 sekker skulle være mulig.
 
Oddvar Demmo skrev:
Beant skrev:
Oddvar Demmo skrev:
Jeg skal på biltur til Tronheim i kommende månedskifte, da hadde det vert greit å handle en 5 liters erlenmeyer kolbe, hvis det finnes i Trondheim, er det noen som vet, og hvor ?

Petit, selfølgelig drar vi innom der, så er det noen Saltdalinger som vil ha noe tunkt derfra ?

Har du varebil  ;) ?

Skulle hatt et par hundre kilo malt  ;D

Si fra hvor mye kapasitet du kan avse. Hadde vært greit å snyte posten for portoinntekter.

Mvh
Børge

Jeg tror vi må si det slik at vi tar med det vi makter, 10 sekker skulle være mulig.

Må vel samtidig høre om jeg får være underleverandør for Petit. det kunne bli et bra salg i Saltdal  :)
 
Oddvar Demmo skrev:
ØysteinS skrev:
Prøv hos Chiron i Stiklestadveien 1.  Jeg jobber i samme bygget, og snakket med noen av de som jobbet der, og fikk bekreftet at de hadde slikt noe som de kunne selge til privatpersoner, ja.

http://chiron.no/default.asp?side=12&meu=7

Dette så riktig bra ut, TAKK

Fin butykk, dvs. det var bare resepsjon der, hyggelige folk og de selger til alle.
Nå var de fri for erlenmeyerkolbe så han kom ut med en 5 liter flaske, ikke lett å si nei selv til 1200.-
Litt ølprat ble det og jeg fikk se utstyr for lufting som kunne kobles til men jeg takket nei uten å spørre om pris, jeg vet det blir dyrt,
takket heller ja til en gratis neve sterilfilter, tror jeg er istand til å lage resten selv  :)

Og så lerte jeg noe nytt, for å ta knekken på mugg går det ikke å koke i noen minutter, det må pastauriseres i 70 grader og 4-5 timer.

Han anbefalte nettbutikken og så fikk jeg en smellfeit katalog med meg.
Tror jeg tør anbefale butikken.
 
Jeg må kjøpe en kolbe fra her når jeg drar til Tautra den 29. oktober. Men når det er styggt vær og kanskje stenger de tidlig på fredag :jaha:
Er det noen som skal til juleølkonk og kan skaffe en slik 5 liters kolbe til meg slik at vi bytter penger mot glassverk til stede??
 
Siden min er sprukket skulle gjerne jeg og hatt en ny kolbe, så hvis noen vil tjene litt penger ..........  er kjøperne på Tautra den 29-30
:)
 
Oddvar Demmo skrev:
Siden min er sprukket skulle gjerne jeg og hatt en ny kolbe, så hvis noen vil tjene litt penger ..........  er kjøperne på Tautra den 29-30
:)

sier dette noe om kvaliteten eller har du gjort noe gale :)
 
Huub skrev:
Oddvar Demmo skrev:
Siden min er sprukket skulle gjerne jeg og hatt en ny kolbe, så hvis noen vil tjene litt penger ..........  er kjøperne på Tautra den 29-30
:)

sier dette noe om kvaliteten eller har du gjort noe gale :)

Jeg vet ikke, jeg prøver å være forsiktig, men, de må jo plasseres på kokeplata, det gjør jeg ved å starte med kald plate, skrur opp etter hvert, kjøler så ned ved å sette den i varmt vann som byttes ut med kaldet etter hvert.
Synes dette er snill behandlig og klager dermed på kvalitetten.
Mine er kjøpt på Naturforlaget og de er kanskje ikke beregnet for å koke i.
5 liters flaska kjøpt  på Chiron brukes på samme måte og er ennå god.
 
Jeg kan kanskje kjøpe 2 stk hvis jeg drar tidlig på fredag..  vet du åpningstider Oddvar? ser ikke dette på hjemmeside
 
Tilbake
Topp