Falsk bunn

Eg har ein LABB-dunk som skal brukast til mesketank.
Eg skal lage ein falsk bunn i denne, men kor store hol skal det være i pereforeringa?
 
Jeg har brukt både 2,0 & 2,5mm borrer, ca 1,5 cm senteravstand og det har fungert greit. Laget engang 2,0 mm lange sliser, og det fungerte ikke like bra, det slapp igjennom vesentlig mere grums. Jeg bruker ikke pumpe og resirkulerer ikke.
 
johanj skrev:
Jeg har brukt både 2,0 & 2,5mm borrer, ca 1,5 cm senteravstand

1,5 cm synest eg virker litt lang avstand  :jaha: men virker det  så slepp eg å borre så mange hull  :skitbra:
 
Jeg har ikke hatt noen problemer med at det tetter seg under skylling, og flødet er helt ok. Flere og tettere hull kan jo ikke være noen ulempe, mwn jeg vill ikke si det er nødvendig. Lykke til!
 
Jeg har tenkt selv på aluplate, og tror nok det vil gå bra.. :)
Fordelen med denne i rustfritt, er jo i hovedsak at den er ferdig tilpassa og passer perfekt i en labbdunk...
Tror du får en silbunn fra 450,- hos bryggmakker.. :)

Sent from my Galaxy S3 using Tapatalk 2
 
Av alle de dingser jeg har mekket på er bøtte-i-bøtte-meskekaret det jeg er mest fornøyd med: enkelt å lage, funksjonelt og driftsikkert. Skulle jeg gjort noe annerledes, så var det å gjøre den større  ;D
 
Kvifor ikkje kombinere to hobbyar. I tillegg til brygging har eg sans for CNC så då blir det "custom" falsk bunn  :) Foreløpig er det berre ei simulering, men vi får håpe at eg får til i fresen også. Litt bling må eg og få lov til, sjølv om det er langt nede i bøtta  :laugh:
 

Vedlegg

  • falsk_bunn.jpg
    falsk_bunn.jpg
    208,5 KB · Sett: 766
TerjeR skrev:
Kvifor ikkje kombinere to hobbyar. I tillegg til brygging har eg sans for CNC så då blir det "custom" falsk bunn  :) Foreløpig er det berre ei simulering, men vi får håpe at eg får til i fresen også. Litt bling må eg og få lov til, sjølv om det er langt nede i bøtta  :laugh:

Den var snasen. Kva hol-størrelse lagar du den med? Eg brukar 2mm runde hol på det eine bryggeriet mitt og det fungerar veldig bra. Kansje endå bedre med 1,5mm.
 
Selv om det bare blir bling langt nedi meskekaret, så er det fortsatt den tøffeste silbunnen her til lands..
Hvis du da lager den på samme diameter som bryggmakker sin, så veit du også at den passer perfekt i labb-dunken

Stå på, og legg ut bilder av resultatet :)

Sent from my Galaxy Tab 2 using Tapatalk 2
 
Då har eg unnagjort 10.623 hull  :eek:
D.v.s. datafresen har gjort jobben for meg. Det tok berre 12 timar  :)
Er godt fornøgd med resultatet.
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    1,2 MB · Sett: 600
Tilbake
Topp