felles co2 apparat

Som moderator: Vil minne om at underforumet er åpent for alle, selv om det er tiltenkt til bruk i saker som angår det lokale lauget (det samme gjelder de øvrige lokale underfora også). Tonen bør være høflig, uansett.
 
Kverulantene får tåle dette Gahr. Det legges inn ting på våre sider, for så å bli slettet, det er ganske irriterende.
Kan ikke se at dette er uhøflig, en spade er en spade.
 
Albech skrev:
Kverulantene får tåle dette Gard. Det legges inn ting på våre sider, for så å bli slettet, det er ganske irriterende.
Kan ikke se at dette er uhøflig, en spade er en spade.

Dette er ikke deres sider. Det er et åpent forum på Norbrygg, der det som skjer i Nedre Romerike Bryggerlaug er tema. Dessuten dere ikke tåler at andre leser og kommenterer, så får dere lage et lukket forum på deres eget domene.

For Oslo Amatørbryggerlaug sin del, kan jeg bare si at vi setter pris på de innspillene som kommer fra alle. Det hjelper oss å bli bedre og gir inspirasjon til å fortsette.
 
Det står vel at dette er min personlige mening, gjør det ikke?
Mye hårsåre bryggere skjønner jeg.
 
Jeg er ikke hårsår, men jeg er en av de som følger med på tråder på tvers av underforum og ikke ser poenget med at man ikke skal kunne si noe i en faglig diskusjon, fordi dere ikke ønsker meninger fra personer som ikke bor på Nedre Romerike. Det er også litt spesielt å mene at vi ikke skal kommentere, fordi dere har NM-vinnere. De færreste NM-vinnere har blitt flinke til å å brygge ved å la være å ta til seg kunnskap.
 
Les hva jeg skrev, jeg dro dette frem som et eksempel på vår klubb, en herlig gjeng
med flinke bryggere. Men, noen leser jo ting som fanden leser bibelen.
Jeg kritiserer ingen, og jeg er åpen for ideer og forslag, men endel er og blir kverulanter.
Har opplevd meldinger på vårt forum som er støtende, og så blir de slettet.
Det rare er at de som klager på å bli motsagt, er de som hyler mest.
 
ALLE er velkomne med innlegg på NRBL sine tråder, her er det åpent for diskusjoner og meninger.
 
Tror det er flere som har rett her. Det er fullt mulig å fylle co2 uten at den er flytende, jeg gjør dette selv fra en 6kg flaske til en 2kg, men jeg klarer ikke å fylle den full. Dette tar etter det jeg har forstått veldig lang tid. Har man det travelt og ønsker en helt full flaske, er det best å snu flasken på hodet og/eller bruke utstyr som pumper co2 inn. (slik som Ernts Nilsen bruker). :biersmile:
Jeg er glad for inspill fra alle i norbrygg.  Men som nevnt tidligere i tråden var det noen provoserend innlegg i en annen tråd som ble slettet like etter, og jeg forstår at dette virket provoserende på noen.
Det er lørdag og jeg synes vi slår en strek over dette og diskuterer CO2. :biersmile:
 
har løst problemet med co2, jeg har en brannslukker jeg skraper, som jeg får montert kran på, manometer trengs ikke. jeg har løse klokker.
det vi må evnt. spleise på er en manifold som vi kan montere minst 6 slanger til og mulighet for å koble til fler senere
 
Knut-Erik skrev:
har løst problemet med CO₂, jeg har en brannslukker jeg skraper, som jeg får montert kran på, manometer trengs ikke. jeg har løse klokker.
det vi må evnt. spleise på er en manifold som vi kan montere minst 6 slanger til og mulighet for å koble til fler senere
Vi kan bruke 1/4 T-rør fra Biltema som vi skjøter etter hverandre. Så kan vi sette på slangenipler, kraner og kanskje et manometer i enden.
 
Litt off-topic kanskje, selv om det er lite i denne tråden som har vært on-topic, men hvordan gjør dere det når forskjellig øl skal ha forskjellig co2? En flaske for hver, eller kan man sette flere regulatorer etter hverandre?
 
Eirik Indregård skrev:
Litt off-topic kanskje, selv om det er lite i denne tråden som har vært on-topic, men hvordan gjør dere det når forskjellig øl skal ha forskjellig CO₂? En flaske for hver, eller kan man sette flere regulatorer etter hverandre?
Man må bruke flere regulatorer. Enten som flere høytrykks-regulatorer eller en høytrykks-regulator (koblet til flasken) og flere sekundær regulatorer(lav trykk) Har spekulert litt på om trykkluft regulatorer fra Biltema og Jula kan brukes som lavtrykks-regulatorer.
 
Jeg vet at jeg har sett forgreningsstykker med kraner og med regulator for hver utgang.

Finner dessverre ikke igjen, trodde det var MoreBeer men er ikke sikker lenger.
 
Tilbake
Topp