Fellesbestilling av corneliusfat?

Jeg har skrevet en ørlliten epost til Eduard og henvist til denne diskusjonen i det håp at noen i styret kan/vil presentere det for Petit.

Inklusive 2-3 fat til meg selv, var jeg oppe i ca.35 fat før dagens interessenter, dvs. at vi nå nærmer oss 40 fat - og dette er et minimum dersom folk står for det minste antallet de har antydet.

Hvis ikke vi får noen respons, er det jo fint om andre har mulighet til å trekke på sine kontakter.
 
Tanken var å få tak i nye fat til en forholdsvis gunstig pris i og med at vi sannsynligvis klarer å skaffe endel interessenter (som beskrevet tildigere i diskusjonen). Brukte fat er fine de, men som nevnt er det et tema med reservedeler.
 
Jeg sendte avgårde en henvendelse til www.aebkegs.com men ble henvist til Petit Agentur.

Så vi får håpe at Ola B. kommer på banen, da...
 
Torga skrev:
Samme er jeg. Spesielt 9 eller 12 liters
Ening. Jeg var dum og bare kjøpte 2 stk ved forrige bestilling. Disse er geniale partykegs så jeg trenger nok noen til ja..
 
Er også med på fellesbestilling, trenger 2 eller fler, avhengig av pris.

Er det noen som har tatt tak i dette? Jeg kan godt ta på meg arbeid i forbindelse med dette, men helst som assistent siden jeg ikke har tatt i et corneliusfat engang.

Tor Ivar
 
Hei alle sammen.

Jeg har akkurat hatt en hyggelig prat med Yngve Ydersbond. Han sier følgende:

- 20 stk 9-litersfat kommer opp for salg fra Norbrygg rett over NM som er nå 20.mars. Regner med at offisiell info om dette kommer om kun kort tid.

- Når han er ferdig med å organisere salget og utleveringen av disse fatene har han sagt seg villig til å forestå organiseringen av innkjøp av 19-litere.

Jeg foreslår at vi slår til på Yngves tilbud om å organisere dette. Da kan vi få en henvendelse rettet fra Norbrygg med mulighet for å trekke på de fordelene som allerede er innarbeidet via tidligere bestillinger. Det betyr imidlertid at vi må smøre oss med litt tålmodighet ut måneden før vi får lagt inn bestillingen.

For min del bor jeg i Vestfold, men jeg skal forsøke å bidra i den grad jeg kan. Yngve bor i Oslo, og jeg håper også andre har mulighet til å gi en håndsrekning ved behov.
 
Har noen / kunne noen tenke seg å sjekke opp med candirect.de, maltbazaren.dk, humlegården ol.?

Jeg er for å handle norskt, men så tenker jeg at det også er lurt med et så stort prisbilde som mulig :)
 
Pris ble ikke nevnt i samtalen, men 9-literne skulle matche prisen fra sist gang (mer eller mindre). Vi diskuterte å bestille fra Ola på Petit, og jeg forventer at prisen vil ligge på ca 650 +/-, gjerne litt under da endel jo selger 19-litere rimeligere enn 9-litere og prisen vi fikk her var 615,- (selv om han tar 60 kr mer for 19 l.).

Det kan godt være Yngve tar kontakt med meg, eller evt. leser (og summerer ca antall) før han kontakter Ola, slik at han vet sånn ca antallet vi forholder oss til. Men vi opererer med god frist her, og jeg ser ikke bort i fra at vi kan nærme oss både 75 og 100 fat totalt før vi kommer i gang og skal bestille. Det er et ganske solid antall og bør kunne lokke fram en dugelig pris når vi kommer så langt. Import er absolutt noe vi burde undersøke, men vi får et par tillegsutfordringer mhp. momsing og spedisjon. Vi får høre om dette er overkommelige hindre, men jeg innbiller meg at overfor den som skal organisere dette (frivillig), kan det fort bli litt pes for noe som kanskje ikke gir så mye gevinst.

Når det er sagt, har det jo aldri skadet med en uforpliktende prisforespørsel til det store utland ;)
 
Jeg tok meg friheten til å opprette forbindelse med candirect (e-post) og fikk følgende svar 45 min seinere, ikke værst til kveldstid å være :skitbra: :


Candirect.de mottatt 18.45 16.03.2010 skrev:
Dear Bjarte,

thank you for your request. We can deliver 60 kegs NC Cornelius type on one pallet (or 20 or 40).


We have a special offer for you, depending on the condition of the tanks, now we have 3 qualities:

- Q3 tight and checked kegs with new sealings replaced where needed: 20,00 euros/each, minimum quantity: 60 pieces

- Q2 completely overhauled kegs, all sealings on valves, lid and tubings new, keg checked: 25,00 euros/each, minimum quantity: 60 pieces

- Q1 completely overhauled kegs, all sealings new, keg checked and with a pretty good look: 35,00 euros/each, minimum quantity: 60 pieces

So you can choose which tanks you prefer.

Shipping costs i can tell you soon.


kind regards - Mit freundlichen Grüßen

Stefan Welfonder - candirect

Dette er brukte fat så det er vel Q1 eventuelt Q2 som er de mest aktuelle tilbudene. Med dagens kurs rett fra google er prisen på beste kvalitet, Q1:

35 Euros = 280.830907 Norwegian kroner


Kommer tilbake med fraktkostnader så snart jeg får nytt fra Candirect
 
Jeg, og sannsynligvis flere kristiansandere, er interessert også. Vil tippe på 10-20 fat til KRS hvis det blir noe av dette.

En ryddig person som tar ansvaret for dette bør få et par fat for jobben!
 
VEEEEENT! Jeg vil også være med på en Corneliusdugnad!

Noter meg for 4 x 19l dersom man kan få dem ned i vettug pris - ned mot NOK 1000-1200! :skitbra:

-Iffwer :skaal:
 
Tilbake
Topp